La Generalitat posa en marxa una campanya per promoure un correcte etiquetatge de fruites i hortalisses

L'Agència Catalana de Consum distribuirà 40.000 fulletons informatius en botigues i mercats i iniciarà al novembre una campanya d'inspeccions

Redacció
17 d'octubre del 2018
Actualitzat a les 9:00h
Imatge en primer pla de pomes vermelles i verdes
Imatge en primer pla de pomes vermelles i verdes | ACN
L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha posat en marxa la campanya "Què cal saber l'etiquetatge de les fruites i hortalisses fresques", amb l'objectiu de promoure el correcte etiquetatge d'aquests productes en els establiments que en comercialitzen i, a la vegada, facilitar informació al consumidor a l'hora de comprar-ne.

L'ACC distribuirà 40.000 fulletons informatius per les botigues i parades dels mercats d'arreu del territori on s'expliquen les dades mínimes que han de contenir obligatòriament les etiquetes com ara la denominació comercial del producte, el preu per unitat de mesura i la zona d'origen. A partir del 15 de novembre, l'ACC iniciarà una campanya d'inspeccions amb una primera fase informativa i, a partir del segon semestre del 2019, una segona ja de caire sancionador.

L'objectiu de la campanya, que s'estendrà fins al Nadal, és comprovar el grau de compliment normatiu pel que fa a l'etiquetatge de les fruites i hortalisses, i de forma més específica, vetllar per tal que la informació alimentària sigui "precisa, clara i fàcil de comprendre", no indueixi a error als consumidors i garantir que l'etiquetatge del producte informi adequadament segons les especificats que estableix la normativa, segons ha assenyalat la directora de l'Agència Catalana del Consum, Elisabeth Abat, durant la presentació de la campanya que s'ha fet a Lleida.