El desviament per l'AP-2 evita el pas d'uns 1.400 camions diaris per l'N-240 entre Montblanc i les Borges

L'Estat obre la porta a "ampliar la bonificació" als vehicles pesants i estendre els descomptes en el peatge entre la capital de les Garrigues i Soses

Un camió passant per l'enllaç entre la N-240 i la C-37
Un camió passant per l'enllaç entre la N-240 i la C-37 | ACN
Redacció
10 d'octubre del 2018
Actualitzat a les 23:11h
El desviament obligatori per l'AP-2 evita el pas d'uns 1.400 vehicles camions, de mitjana, en el tram de l'N-240 que uneix Montblanc i les Borges Blanques, segons les dades del Ministeri de Foment que ha donat a conèixer el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín. La mesura s'aplica des del 2 de setembre i comporta la restricció de vehicles pesants a l'N-240 entre les capitals de la Conca de Barberà i de les Garrigues, que gaudeixen de bonificacions d'entre el 42,5 i el 50% en el peatge de l'AP-2 entre el Pla de Santa Maria i les Borges Blanques.

En una reunió amb la plataforma Rescap-2, Crespín ha plantejat la possibilitat "d'ampliar la bonificació" als camions i ha demanat consens dels diferents agents implicats en la demanda d'estendre els descomptes a vehicles pesants al tram de l'AP-2 Borges-Soses.

El subdelegat del govern de l'Estat a Lleida ha traslladat als representants de la plataforma Rescap-2, que agrupa diferents entitats i formacions polítiques de les Garrigues i de la Conca de Barberà, que el Ministeri de Foment està treballant en un conjunt de millores que preveuen "la possibilitat d'ampliar la bonificació als camions", així com "la recuperació de projectes constructius" per al desdoblament de l'N-240 i "recuperar també el projecte de construcció de les tres rotondes a Juneda".

Tot i això, Crespín ha reclamat "una acció conjunta de tots els agents, institucionals, socials i polítics, per reclamar plegats aquestes mesures que poden repercutir en benefici de la ciutadania".