05
d'octubre
del
2018
Actualitzat
a les
0:14h
Els transportistes de Girona, Tarragona i Lleida portaran el seu malestar a la carretera per protestar contra les restriccions de pas a l'N-II, l'N-340 i l'N-240. El dia 11 d'octubre a la tarda, les diferents associacions faran marxes lentes arreu del territori, amb tràilers que circularan per diferents trams d'aquestes carreteres i que també passaran per l'AP-7 i l'A-27.
Els transportistes asseguren que se'ls està "criminalitzant", quan l'arrel del problema és el mal estat de les carreteres. A més, diuen que l'obligació de pagar peatges, que s'ha pres sense tenir-los en compte, els suposa sobrecostos d'entre "300 i 600 euros mensuals". Diuen les que les marxes lentes són un primer toc d'atenció, però que si Generalitat i Estat no responen, les protestes aniran a més.
Els transportistes asseguren que "el detonant" de la mobilització ha estat la manera com s'han gestionat les restriccions de pas per l'N-340 i l'N-240. Unes prohibicions que ja s'afegeixen "a la quasi perpetuïtat" de la prohibició de circular per l'N-II al llarg de les comarques gironines.
Des del 2 de setembre passat, s'estableix el desviament obligatori de camions cap a l'AP-7 als trams de l'N-340 entre Peníscola i l'Hospitalet de l'Infant, així com entre Altafulla i Vilafranca Sud. En el cas de l'N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc, els vehicles han de circular obligatòriament per l'AP-2.
A les comarques gironines, la restricció de pas per l'N-II va entrar en vigor a mitjans d'abril del 2013. Inicialment afectava tots els trams de nacional entre Maçanet de la Selva i la Jonquera (Alt Empordà). Tot i que més endavant, amb l'obertura del tram Sils-Caldes de l'N-II, l'obligatorietat de circular per l'AP-7 es va reduir a partir de Fornells de la Selva i cap al nord.
Els transportistes asseguren que se'ls està "criminalitzant", quan l'arrel del problema és el mal estat de les carreteres. A més, diuen que l'obligació de pagar peatges, que s'ha pres sense tenir-los en compte, els suposa sobrecostos d'entre "300 i 600 euros mensuals". Diuen les que les marxes lentes són un primer toc d'atenció, però que si Generalitat i Estat no responen, les protestes aniran a més.
Els transportistes asseguren que "el detonant" de la mobilització ha estat la manera com s'han gestionat les restriccions de pas per l'N-340 i l'N-240. Unes prohibicions que ja s'afegeixen "a la quasi perpetuïtat" de la prohibició de circular per l'N-II al llarg de les comarques gironines.
Des del 2 de setembre passat, s'estableix el desviament obligatori de camions cap a l'AP-7 als trams de l'N-340 entre Peníscola i l'Hospitalet de l'Infant, així com entre Altafulla i Vilafranca Sud. En el cas de l'N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc, els vehicles han de circular obligatòriament per l'AP-2.
A les comarques gironines, la restricció de pas per l'N-II va entrar en vigor a mitjans d'abril del 2013. Inicialment afectava tots els trams de nacional entre Maçanet de la Selva i la Jonquera (Alt Empordà). Tot i que més endavant, amb l'obertura del tram Sils-Caldes de l'N-II, l'obligatorietat de circular per l'AP-7 es va reduir a partir de Fornells de la Selva i cap al nord.