Els transportistes de Lleida alerten del tancament d'empreses per les restriccions de camions a l'N-240

Asseguren que els costos mensuals per haver de passar per l'AP-2 s'aproximen als 400 euros i el subdelegat del govern espanyol aposta per una solució consensuada

per Redacció, 13 de setembre de 2018 a les 17:17 |
Els transportistes s'han reunit amb José Crespín | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 13 de setembre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Associació Provincial Empresarial de Transports de Mercaderies per Carretera de Lleida (Asotrans) ha alertat que la prohibició de circular camions a l'N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc genera costos mensuals de fins a 400 euros per camió que en algunes empreses podrien arribar a comportar el tancament.

La secretària de l'associació, Sílvia Llobet, ha assegurat que un 80% de les empreses de transports de la demarcació fan servir aquesta ruta per anar al Port de Tarragona i ara han de passar obligatòriament per l'AP-2. Els transportistes s'han reunit aquest dijous amb el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, que ha apostat per trobar una solució consensuada a la problemàtica i al mateix temps ha denunciat la manca d'inversió en infraestructures per part dels governs els darrers anys. Així mateix, ha posat com a exemple que a l'Aragó, la bonificació pels camioners és del 100% ja que s'assumeix a parts iguals entre el Ministeri de Foment i la Diputació provincial.


Després de la reunió amb el subdelegat del govern espanyol a Lleida, Silvia Llobet ha remarcat que els transportistes es consideren els més "perjudicats" per la mesura implantada a principis de mes que desvia el trànsit de camions de les carreteres N-340 i N-240 a l'AP-2. En el cas de Lleida, l'afectació és al tram de l'N-240 i segons Llobet repercuteix en un 80% de les empreses de transport de Lleida.

Han calculat uns costos mensuals de 400 euros per camió, que "difícilment els podem traslladar als clients" i com que són recorreguts molt curts "l'increment de costos els ha d'assumir el transportista, majoritàriament". Això, ocasionarà "empreses que hagin de tancar per no poder assumir l'increment de costos", ha sentenciat.

 

Participació