Infraestructures

Els ecologistes carreguen contra l'alcalde de les Borges per la seva insistència en duplicar l'N-240

Ipcena demana que la inversió pel desdoblament es reverteixi en altres projecte d'interès general que la comarca necessita i s'eviti així "esquarterar" el territori

per Redacció, 21 de juny de 2018 a les 09:32 |
Imatge d'un accident a la N-240 | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 21 de juny de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'entitat ecologista Ipcena considera una "barrabassada" la insistència de duplicar l'N-240 que asseguren que impulsa l'alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, al capdavant de la plataforma "Prou Morts a l'N-240".

Els ecologistes consideren que aquesta reclamació perd el sentit en el moment que el govern espanyol s'ha compromès a alliberar el peatge de l'AP-2, que transcorre de forma paral·lela a la via, una vegada finalitzi la concessió al 2021. És per això, que Ipcena demana que la inversió pel desdoblament es reverteixi en altres projectes d'interès general que la comarca necessita, evitant així ''esquarterar'' més el territori amb infraestructures.


Ipcena no comprèn que encara hi hagi alcaldes com el de les Borges Blanques que "s'entesti i exigeixi" desdoblar la carretera N-240 quan una autopista paral·lela quedaria alliberada de peatges. Els ecologistes creuen que caldria demanar al Ministeri de Foment un estudi de connexions i enllaços de l'autopista amb les poblacions que hi ha entre Lleida i les Borges Blanques, a partir de la millora de les vies existents, i dur-ho a terme abans de l'alliberació del peatge.

Precisament l'alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, creu necessària la duplicació de l'N-240 per la falta de permeabilitat de l'AP-2 amb els municipis i els polígons industrials de la zona. En aquest sentit, apunta que encara que s'alliberi el peatge l'N-240 no perdrà volum de trànsit i per tant continuarà sent una via amb elevada sinistralitat.

 

Participació