Peatge

La plataforma «Prou Morts a l'N-240» veu insuficient l'alliberament de l'AP-2 per reduir accidents

L'alcalde de les Borges Blanques continua insistint en la necessitat de "desdoblar o duplicar" la carretera perquè l'autopista no és prou "permeable"

per Redacció, 19 de juny de 2018 a les 00:46 |
Imatge d'una manifestació | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 19 de juny de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El portaveu de la plataforma Prou Morts a l'N-240 i alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, ha valorat aquest dilluns l'anunci de Foment d'alliberar els peatges de les autopistes que finalitzen la seva concessió al 2021 i considera que en el cas de l'AP-2 això no serà suficient per reduir la sinistralitat de l'N-240 entre Lleida i la capital de les Garrigues.

Mir considera que tot el que sigui "limitar, reduir o finalitzar" la concessió de l'explotació de l'autopista amb peatge és ''benvingut'' però continua insistint en que cal millorar l'N-240 amb intervencions com un desdoblament o duplicació de la via perquè l'AP-2 no és prou ''permeable'' amb els municipis i els polígons industrials fins a Lleida ciutat. En aquest sentit, Mir ha anunciat que demanaran una reunió amb els nous responsables de Foment per "veure quina és la seva estratègia i si encara volen allargar la concessió fins al 2021 o es poden emprendre mesures de millora abans d'aquesta data". 


Enric Mir ha remarcat que "és evident que alliberar el tram entre Borges Blanques i Lleida no suposa una millora substancial" i per tant les conseqüències a nivell de trànsit cap a l'autopista no seran tot el permeables que haurien de ser. És per això, que des de la plataforma consideren que la solució a l'elevada sinistralitat de l'N-240 també passa per la millora i la seguretat del tram entre la capital de les Garrigues i del Segrià.

 

Participació