Entitats i partits de Ponent volen garanties de la fi del peatge de l'AP-2

Demanen que no s'hagi d'esperar tres anys ja que mentrestant hi continuaran havent morts a l'N-240

Redacció
18 de juny del 2018
Actualitzat a les 18:07h
Un camió a prop del peatge
Un camió a prop del peatge | Arxiu
Partits i entitats de Ponent han rebut amb satisfacció però a la vegada recels l'anunci del govern espanyol d'alliberar el peatge de l'AP-2 una vegada hagi finalitzat la concessió de la via l'any 2021. El portaveu de l'Ateneu Popular Garriguenc, Ramon Queralt, ha recordat que això ja és el que va dir que faria el darrer govern espanyol del PSOE i que per això ara cal agafar aquesta proposta amb totes les “reserves i prevencions possibles”.

En la mateixa línia, el senador d'ERC Miquel Àngel Estradé ha demanat garanties sobre aquest alliberament del peatge i ha demanat que mentre no arribi es bonifiqui per tal de retirar els vehicles pesants de l'N-240 i fer un estudi de mobilitat que permeti avaluar si realment és necessari o no duplicar aquesta via tal com demanen els alcaldes de la plataforma Prou Morts a l'N-240.

En qualsevol cas, tant des de les entitats com des dels partits consideren que no cal esperar 3 anys a alliberar l'autopista que va en paral·lel a la nacional ja que de morts en accidents de trànsit n'hi continuaran havent. Des de l'Ateneu Popular Garriguenc Ramon Queralt ha assenyalat que creuen que el territori “ja està prou travessat per diferents infraestructures” com l'autopista i el TGV, per la qual cosa “no té cap sentit duplicar-les” i més quan l'AP-2 registra tant poc trànsit i va en paral·lel a l'N-240.

Queralt ha afegit que l'alliberament de l'autopista però, ha d'anar acompanyat de les sortides i accessos corresponents a aquells municipis i polígons entre Lleida i Montblanc on ara no n'hi ha. L'Ateneu, conjuntament amb el col·lectiu Conca 22 de la Conca de Barberà, va liderar l'estiu de 2013 la presentació de la coneguda com a 'Declaració de Montblanc', a la qual s'hi van sumar multitud d'empreses, associacions de transportistes, les cambres de comerç de Reus i Lleida així com institucions on es reclamava l'alliberament del peatge de l'AP-2.