L'espai buit que ocupaven les peces de Sixena es començarà a omplir aquest juny

A finals d'any, s'instal·larà l'única taula del MNAC que falta per exposar del retaule major de l'antiga església de Sant Joan, al lloc on eren les caixes sepulcrals

Imatge dels suports on hi havien els alabastres
Imatge dels suports on hi havien els alabastres | Arxiu
Redacció
07 de juny del 2018
Actualitzat a la 1:37h
L'espai buit del Museu de Lleida que ocupaven les obres de Sixena, traslladades a l'Aragó l'11 de desembre de 2017 amb l'entrada de la Guàrdia Civil, es començarà a omplir a finals d'aquest juny. Dues parelles de Santes ja exposades al Museu de Lleida es traslladaran a l'espai on eren les escultures de santa Anna de Gabriel de Jolie. Al seu lloc, el MNAC cedirà en dipòsit "Jesús entre els doctors de la llei", una taula de l'antic retaule major del monestir de Santa Maria de Sixena de 173,3 x 130,2 centímetres, que encara ha d'arribar.

A més, a la nau central de l'església, s'hi instal·larà una gran vitrina amb 24 ceràmiques policromades, adquirides per la Generalitat fa dos anys i una plata inèdita comprada per la Diputació de Lleida. La intenció és moure les escultures que hi ha en aquest espai per col·locar-hi la vitrina al mig.

Durant les feines d'adequació i instal·lació de les obres, és possible que la part de l'església estigui tancada al públic, durant uns dies a finals de juny. En una segona fase, entre finals d'aquest any i començaments del 2019, s'instal·larà l'única taula del MNAC no exposada de les cinc originàries del retaule major de l'antiga església de Sant Joan de Lleida, la dedicada a Sant Jeroni, al lloc on eren les caixes sepulcrals.

Les altres quatre taules; la del baptisme de Crist, la del naixement de sant Joan Baptista, la de la inscripció de sant Joan Baptista i la de la decapitació de sant Joan Baptista ja estan exposades davant de l'espai on eren les caixes sepulcrals. És per això que la intenció és instal·lar en aquest espai buit la cinquena taula, dedicada a Sant Jeroni. Totes cinc són procedents d'una cessió del Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) i obra de Pere Garcia de Benavarri.