La Crida demana a la Paeria que actuï contra l'assetjament d'Endesa

Demana que es tramiti una queixa formal per haver traslladat la gestió del deute dels seus usuaris i usuàries a una empresa que utilitza pràctiques fraudulentes de cobrament

Redacció
05 de juny del 2018
Actualitzat a la 1:14h
Imatge d'una instal·lació
Imatge d'una instal·lació | Endesa
La Crida per Lleida-CUP ha demanat que l’ajuntament de Lleida intervingui davant  les actuacions d’assetjament de l’empresa Corporación Legal de Endesa, i que estudiï possibles accions legals a través dels serveis jurídics municipals.

La formació ha presentat una proposta de resolució a la comissió informativa per a les polítiques de drets i serveis a les persones i una queixa a l’Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Lleida.

Ha demanat que l’Ajuntament de Lleida tramiti una queixa formal per haver traslladat la gestió del deute dels seus usuaris i usuàries a una empresa que utilitza pràctiques fraudulentes de cobrament. També demana a l’Ajuntament de Lleida es posi en contacte amb totes les persones que disposen del corresponent certificat de pobresa energètica per tal d’informar-los dels seus drets davant aquestes males praxis, i oferir-los-hi el seu suport a través dels serveis jurídics municipals. 

E grup assegura que darrerament s’han detectat pràctiques que vulneren clarament els drets dels i les usuàries. Pràctiques d’assetjament telefònic per part de l’empresa Corporación Legal de Endesa, que afecten a persones que pateixen una vulnerabilitat econòmica i que disposen d’un certificat d’afectades de pobresa energètica emès pels serveis socials de la Paeria. Cal tenir en compte que moltes de les persones que habiten pisos propietat de l’Ajuntament adscrits a la Mesa d’Emergència, estant vivint també aquesta situació d’assetjament.