BonÀrea va créixer un 8,5% durant el 2017

La Corporació Alimentària de Guissona inverteix un 19% més que l'any anterior, arribant als 55 milions i la plantilla creix en 404 persones fins als 4.860 treballadors

Redacció
13 d'abril del 2018
Actualitzat a la 13:20h
Imatge de l'interior d'una nau de la companyia
Imatge de l'interior d'una nau de la companyia | BonÀrea
La Corporació Alimentària de Guissona, bonÀrea, va tancar el 2017 amb una facturació de 1.674 milions d'euros, amb un augment del 8,5% respecte al 2016. El resultat net de tota aquesta facturació és de 54,81 milions, un 16% superior i el cash flow net de 92,21 milions, un 9,6% més que l'exercici anterior.

El grup ha invertit 55 milions d'euros durant l'any passat, un 19% més que al 2016, amb millores al centre alimentari de Guissona (Segarra) i també amb l'obertura de 19 nous supermercats bonÀrea i l'ampliació o trasllat de 21, arribant fins als 468 establiments a finals d'any. També s'han generat 404 nous llocs de treball amb una plantilla que arriba als 4.86 treballadors directes i subcontractats. Cal destacar que l'any passat el grup va signar el conveni de col·laboració amb la Diputació General d'Aragó per iniciar al municipi d'Épila (Saragossa) un nou gran centre alimentari que serà una rèplica del de 'La Closa' que hi ha actualment a Guissona.

La Corporació assenyala que les xifres rècords del darrer exercici estan motivades, principalment, per les millores dels processos productius i logístics al centre alimentari de Guissona, així com també per les ampliacions i les noves botigues bonÀrea. El grup també ha augmentat les referències de productes elaborats i alimentaris que es venen als seus establiments. Aquestes actuacions "han contribuït a l'obtenció de menys costos i millores de qualitat, que han permès oferir millors preus i major qualitat als clients". També s'han incrementat les vendes al Food Service, exportació i la venda online.

Les vendes a les botigues bonÀrea han suposat 769 milions d'euros, un 10% més que l'any anterior, amb un augment en quilograms del 9,5%, principalment de productes elaborats, productes secs, fruites i verdures, i làctics. A finals d'any, hi havia 468 establiments bonÀrea, 267 supers bonÀrea i 171 botigues bonÀrea repartits entre Catalunya, Aragó, Castelló, Madrid, Guadalajara, Andorra, Navarra i la Rioja.

Als altres canals de distribució, com majoristes, Cash&Carry, Horeca i exportació, s'ha arribat als 210 milions d'euros, amb un increment del 17% respecte a l'any anterior. Pel que fa als pinsos, s'han repetit les mateixes xifres que l'any anterior. La producció anual a les 10 fàbriques de pinsos se situa en 1,28 milions de tones de pinso i les vendes en 342 milions d'euros.

D'altra banda, pel que fa a l'enginyeria i l'energia, aquesta activitat ha arribat als 289 milions d'euros, amb un creixement del 12%. Destaca especialment les vendes a la xarxa de 51 benzineres bonÀrea, que un any més han continuat sent de les més econòmiques de l'estat espanyol i han arribat a un volum de carburants venuts de 311 milions de litres, un 3% més que al 2016.

Respecte a la sanitat animal i als serveis agropecuaris, les vendes, de 22 milions d'euros, han estat similars al 2016 però amb increments en la comercialització de fruits secs, adobs i llavors.