«Interviú» tanca després de 42 anys al quiosc

El Grup Zeta argumenta que no pot seguir sostenint les pèrdues i deixarà de publicar també la revista «Tiempo»

Una portada d'«Interviú»
Una portada d'«Interviú» | Twitter: @interviu
Redacció
08 de gener del 2018
Actualitzat a les 17:19h

El Grup Zeta ha decidit tancar la revista setmanal Interviú, així com també Tiempo, segons ha informat a través d'un comunicat aquest mateix dilluns. El motiu és la impossibilitat de seguir sostenint durant més temps les pèrdues de les dues publicacions dels darrers cinc anys -que xifra en set milions d'euros- com a conseqüència del descens dels ingressos per publicitat i la difusió, que ha caigut al voltant del 65% en aquest mateix període de temps i d'un 80% al llarg de l'última dècada.
 
Respecte a les revistes, la companyia ha destacat que ambdues publicacions i els seus professionals "han inculcat atributs bàsics en el Grup com són la investigació, els grans reportatges, les entrevistes i un tractament rigorós de la informació política-econòmica-financera".

En aquest sentit, el Grup Zeta ha assegurat que "aquesta herència en forma de valors fonamentals" seguirà estant present en la resta de les seves publicacions, i de manera especial en el diari 'El Periódico' i en els diaris regionals d'Aragó, València, Andalusia i Extremadura.

D'altra banda, ha aclarit que el web d'Interviú -que va arribar als quioscs el 1976- continuarà oberta "per als usuaris que desitgin acudir-hi com un dels fons documentals periodístics més importants" d'Espanya dels darrers quaranta anys. Tiempo va començar sent un suplement polític d'Interviú, però el 1982, la revista va ser posada a la venda en solitari.

"Més enllà de les xifres, és obligat reconèixer, agrair i destacar el talent i la dedicació dels professionals que dia a dia van treure avanci les dues capçaleres i que van contribuir al desenvolupament d'una societat cada vegada més oberta i plural", ha manifestat.

Així mateix, el Grup Zeta ha indicat que el 2018 està concentrant "tots els seus esforços i recursos en la necessària transformació digital a la qual s'encamina de forma accelerada el sector de la comunicació, per afrontar el futur amb el mateix èxit i rendibilitat que ha experimentat des de la seva creació el 1976".

La companyia ha recordat que el 2017 va culminar la venda de la seva divisió editorial Ediciones B i va refinançar el seu deute amb els bancs "amb l'objectiu d'optimitzar els seus recursos i bolcar-se en la potenciació dels actius periodístics de futur, tot això amb un requisit imprescindible de rendibilitat i sostenibilitat econòmica".

"La crisi econòmica, el canvi de model de negoci i les pròpies tendències de consum de continguts que s'han produït en el sector de la comunicació han afectat greument a tots els mitjans impresos i de manera especial a aquestes dues capçaleres emblemàtiques del Grup Zeta, com són Interviú i Tiempo, que a l'origen i evolució van constituir un referent en l'àmbit periodístic espanyol", ha resolt.

Una revista irreverent amb 42 anys d'història

La decisió posa punt i final a una revista, Interviú, que ha estat present al quiosc 42 anys. Fundada el 1976 per Antonio Asensio Pizarro, ben aviat va esdevenir un mitjà de referència revolucionant el periodisme estatal amb una fórmula híbrida que barrejava informació amb erotisme i irreverència. 

El 1977 va publicar una entrevista a Adolfo Suárez, sent la primera revista que entrevistava un cap de govern. Als vuitanta va revolucionar el periodisme a Espanya amb un reportatge sobre l'assassinat als marquesos d'Urquijo. Posteriorment, la publicació d'informacions escandaloses sobre el govern de Felipe González vinculats amb la corrupció i els GAL la van situar a primera fila entre l'opinió pública. 

El juny del 2010 Jesús Vázquez va ser el primer home a sortir en portada de la revista.
 

Jesús Vázquez, a la portada d'«Interviú» Foto: Interviú