Allaus

Territori licita la millora del Port de la Bonaigua entre Baqueira i el Sobirà

Es preveu que les obres, amb un cost d’uns 8 MEUR, s’iniciïn l’estiu vinent i tinguin un termini d'execució de 15 mesos

per ACN, 31 de desembre de 2017 a les 01:27 |
El Port de la Bonaigua sota una capa de neu, en imatge d’arxiu | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 31 de desembre de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de les obres de millora de la C-28 entre Baqueira i el límit entre el Pallars Sobirà i la Val d'Aran, per un import de 8 milions d'euros. Els treballs de condicionament abasten el tram d’uns 4 quilòmetres situat entre l’anomenada corba de Tonyon, al quilòmetre 42 i el límit de comarca, ubicat al quilòmetre 46, poc abans del Port de la Bonaigua.

Cal tenir en compte que la carretera actual discorre a mig vessant, amb un traçat força irregular condicionat pel terreny existent. A la major part dels trams, l'amplada de la carretera està compresa entre 5 i 6 metres. Als revolts i a la part final del tram, les amplades són superiors. En aquest sentit les obres consistiran en l'eixamplament de la carretera fins assolir una calçada de 7 metres –3,5 metres d’amplada per carril de la circulació–, més 0,5 metres de berma on col·locar la barrera biona i una cuneta transitable d'1 metre d'amplada. 


Està previst que les obres s’iniciïn l'estiu vinent i tinguin un termini d'execució de 15 mesos. Els treballs preveuen nombroses estructures per tal minimitzar el moviment de terres i conseqüentment l'impacte ambiental. Així, es projecta l'execució de 17 murs d'escullera, amb alçades que en general varien entre els 1,5 i els 3,5 metres.

Les obres també comprenen actuacions en matèria de treballs previs i demolicions, moviments de terres, elements de drenatge, pavimentació, elements estructurals i murs, barreres de seguretat i senyalització. D'altra banda, s'han previst mesures correctores i obres complementàries com ara l'estesa de terra vegetal, senyals de trànsit indicadores del perill de pas d'ungulats o el seguiment arqueològic.

 

 

Participació