Els radars de l'A-2 de Tàrrega, a punt per entrar en funcionament

La velocitat màxima permesa en el tram controlat és de 120 quilòmetres per hora | Es posaran en marxa a partir d'aquest dilluns

Redacció
02 de desembre del 2017
Actualitzat a les 17:45h
Imatge dels radars
Imatge dels radars | ACN
El Servei Català de Trànsit (SCT) posarà en funcionament a partir de dilluns que ve, 4 de desembre, dos nous radars de tram a l'autovia A-2 entre Vilagrassa i Tàrrega (Urgell), un en cada sentit de la circulació, amb l'objectiu és reduir la velocitat excessiva o inadequada i reduir la sinistralitat en aquest punt de la xarxa viària. El radars controlaran la velocitat al llarg d'un tram de 5,135 quilòmetres en els dos sentits de la marxa. 

El límit màxim de velocitat permès és de 120 quilòmetres/hora. El SCT record que la instal·lació d'aquests sistemes de control de la velocitat es considera una eina eficaç alineada amb l'estratègia de la Visió Zero i respon a les directrius que fixa el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020. 

Amb aquesta ampliació de 10,27 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 114,11 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Actualment, funcionen 21 radars d’aquest tipus en el conjunt de la xarxa viària catalana.

Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d'un equipament de reconeixement de matrícules situat a l'inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s'ha superat el límit màxim de velocitat permès. Aquests cinemòmetres tenen l'objectiu de prolongar l'efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres per fer un espai viari segur.

Segons el SCT, els principals avantatges dels controls de velocitat de tram és que constitueixen una eina eficaç per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària, eviten frenades sobtades, cobreixen de forma efectiva un tram sencer d'una via i s'obtenen velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram. També destaquen que és un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors i que complementa els sistemes de control convencionals, com els radars microones, de làser i els piezoelèctrics.