L'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana de Lleida es traslladarà al gener a la rambla Ferran

Les noves instal·lacions disposaran de 14 punts d'atenció, una sala d'espera per a 56 persones i millores tecnològiques, amb una inversió total de 350.000 euros

Redacció
17 d'octubre del 2017
Actualitzat a les 11:46h
Imatge de la nova oficina
Imatge de la nova oficina | Paeria
L'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) de l'Ajuntament de Lleida es traslladarà el pròxim mes de gener de la seva seu actual a l'edifici Pal·las a una de nova de 300 metres quadrats, situada en el local del número 32 de la rambla Ferran. Els tinents d'alcalde Félix Larrosa i Joan Gómez han visitat aquest dilluns les obres per adequar la planta baixa on hi haurà 14 taules d'atenció (ara n'hi ha 8) i part del soterrani d'aquest edifici perquè pugui acollir la nova seu de l'OMAC.

Larrosa ha destacat que el trasllat d'aquest servei "permetrà donar una millor atenció a la ciutadania, per la seva cèntrica ubicació, vinculada al projecte per potenciar la rambla Ferran", i "perquè es duplica l'espai disponible al Pal·las", amb una inversió total, entre l'obra, el mobiliari i les instal·lacions d'uns 350.000 euros.
El tinent d'alcalde i regidor de Participació Ciutadana, Drets Civils i Cooperació, Joan Gómez, ha destacat que aquest trasllat, sumat a un increment de personal i millores tecnològiques, "permetrà reduir els temps d'espera i acabar amb les cues causades pel major temps que cal emprar per fer alguns dels tràmits arran de canvis legals".

La previsió de la Paeria és que les obres quedin enllestides pels volts del 20 de desembre, fet que permetrà obrir l'oficina durant el mes de gener. Els treballs se centren en la redistribució de la planta baixa en dues àrees molt diàfanes i en refer les instal·lacions, incloent-hi la connexió de l'oficina a la xarxa de fibra òptica municipal. A la planta baixa s'hi ha previst un cancell d'accés on se separa clarament l'entrada a l'OMAC de l'accés a la Confederació d'Organitzacions Empresarials de Lleida (COELL), que segueix tenint seu a la primera planta i la major part del soterrani de l'edifici.

Just en entrar, es troba un despatx tancat per poder fer les tasques de registre i la sala d'espera amb capacitat per 56 persones. Enfront d'aquesta sala hi ha el taulell de recepció, amb espai per quatre llocs de treball, on es duran a terme els tràmits més ràpids, i una taula pel servei de seguretat que desenvolupa un agent de la Guàrdia Urbana. A la part posterior és on hi ha les altres deu taules d'atenció al públic, així com quatre llocs de treball de back-office i dues taules pels caps d'Unitat Tècnica. A la planta soterrani hi ha una sala per formació i l'arxiu.

Fèlix Larrosa ha destacat també el sistema de telegestió de la climatització i la resta d'instal·lacions de l'edifici, que passarà a estar integrat en un sistema conjunt de tots els equipaments municipals que està posant en marxa la Paeria per potenciar la seva gestió i millorar en aspectes com la sostenibilitat mediambiental i la millora de l'atenció a la ciutadania.