Balaguer preveu una reforma del carrer Urgell després de les obres de la variant nord-oest

La via passarà a ser de propietat municipal durant l'estiu | El nou traçat serà una via ràpida entre la zona de Styl Mode i el cementiri nou

Gerard Torres, regidor d'Urbanisme, i Jordi Ignasi Vidal, alcalde
Gerard Torres, regidor d'Urbanisme, i Jordi Ignasi Vidal, alcalde | Àlvar Llobet
10 d'octubre del 2017
Actualitzat a les 14:41h
L'Ajuntament de Balaguer preveu una reforma del carrer Urgell després que acabin les obres de la variant nord-oest, que s'han iniciat en els darrers dies. Segons han explicat aquest dimarts l'alcalde de la ciutat, Jordi Ignasi Vidal, i el regidor d'Urbanisme, Gerard Torres, el carrer i el pont de Sant Miquel passaran a ser de propietat municipal un cop es posi en marxa la nova via, que es calcula que estigui enllestida el proper estiu, de manera que l'equip de govern abordarà una reforma integral del carrer, una de les principals artèries de la ciutat. 

En aquest sentit, Vidal ha indicat que el canvi de cara que es preveu per al carrer Urgell serà possible gràcies a la reducció de vehicles de gran tonatge, que seran assumits pel nou traçat que s'està construint i que serà una via ràpida de dos quilòmetres entre la zona de l'Styl Mode i el cementiri nou. El batlle de la capital de la Noguera ha indicat també que l'assumpció municipal del carrer i del pont comportarà una negociació amb el Govern de la Generalitat, actual titular de la via. "Haurem de parlar de les condicions i de quina manera hi pot intervenir el Govern, perquè l'Ajuntament de Balaguer no pot assumir la propietat del carrer sense cap ajuda", ha assegurat Vidal. 

​L'alcalde ha explicat que la nova variant assumirà al voltant de 6.000 vehicles diaris, i que serà una via ràpida que enllaçarà Àger amb Lleida. En aquesta línia, Vidal ha assegurat que al marge de l'obra principal es construiran cinc vies alternatives (ramals i rotondes) per possibilitar que l'arribada dels vehicles a l'escorxador i als altres camins adjacents. Així, es preveu un tram nou de camí, en un costat de la nova variant, des del segon pas inferior fins a la rotonda final. Finalment, es formarà un camí de 250 metres paral·lel a la variant per donar accés a l'escorxador i un altre de 350 metres, des de la rotonda final per a connectar amb el cementiri municipal, que substituirà l'actual accés directe. Els camins projectats tindran una amplada de 5 metres, tret del de l'escorxador, que serà de 6 metres.

La carretera principal tindrà gairebé dos quilòmetres i serpa de 10 metres d'amplada, i tindrà un cost d'uns cinc milions d'euros.