Renfe restablirà dilluns el servei ferroviari entre les Borges Blanques i Lleida

L'R13 i l'R14 reajustarà els seus horaris entre la capital del Segrià i Juneda

Un comboi de Rodalies
Un comboi de Rodalies | Adrià Costa
Redacció
02 de setembre del 2017
Actualitzat a la 1:57h
Adif i Renfe preveuen restablir dilluns que ve el servei ferroviari entre les estacions de Reus i Marçà-Falset, de la línia d'ample convencional Barcelona-Móra la Nova-Saragossa. Així ho ha informat la companyia ferroviària, que preveu que el 4 de setembre estaran enllestides les obres del túnel de l'Argentera (Baix Camp), cosa que permetrà suprimir la Limitació Temporal de Velocitat que hi ha en aquest punt.

D'aquesta manera, els trens de la línia R15 de Rodalies (Barcelona Estació de França – Reus – Riba-roja d'Ebre), recuperaran les seves freqüències i itineraris habituals entre Les Borges del Camp i Marçà-Falset. El restabliment d'aquest tram també permetrà la recuperació del servei en tren per als viatgers de les línies R13 (Estació de França - Lleida per Valls), i R14 (Estació de França - Lleida per Tarragona i Reus), entre Les Borges Blanques i Lleida. Amb tot, l'horari en el tram Lleida – Juneda serà modificat, comportant retards de 5 minuts de mitjana en la circulació de trens, per obres a les estacions de Puigverd i Juneda.

Aquest reajustament horari es farà per les operacions que està duent a terme Adif per a la reposició de les instal·lacions ferroviàries a Puigverd i Juneda, que es van veure greument afectades per un incendi del 14 d'agost que va inutilitzar els sistemes de gestió de trànsit, comunicacions, senyalització i instal·lacions de seguretat en aquests dos punts. Una situació que comporta la limitació temporal de la capacitat de circulacions en aquest trajecte.

Les obres de millora i condicionament executades al túnel de l'Argentera (Baix Camp) han consistit en modernitzar la via, que, amb una longitud de 4.044 metres, és el túnel no urbà de la xarxa d'ample més llarg de Catalunya i el tercer de l'estat espanyol. Gràcies a aquesta actuació, amb un pressupost superior als 2 milions d'euros, se suprimirà de forma progressiva la limitació temporal de velocitat, cosa que reduirà els temps de viatge tant als viatgers com a les circulacions de mercaderies.