El nivell d'anglès dels alumnes lleidatans millora sis punts

El Consell d'Avaluació del Sistema Educatiu destaca el bon nivell de les escoles rurals de la demarcació

Redacció
07 de juliol del 2017
Actualitzat a les 11:41h
Imatge d'una aula
Imatge d'una aula | ACN
L'anglès s'ha convertit en la matèria amb millors notes en les proves de competències de sisè de Primària i ha millorat en les de quart d'ESO, ha explicat el president del Consell d'Avaluació del Sistema Educatiu, Joan Mateo, que ho ha atribuït a un augment d'interès social i d'esforç als centres, amb canvis metodològics que reforcen les competències comunicatives.

Aquesta llengua ha aconseguit a Primària 79,9 punts sobre 100, a Lleida 81, mentre que en Secundària ha millorat fins el 74,1, una xifra que a la demarcació arriba al 75,8. Les dades són el resultat de les avaluacions de competències bàsiques que es van realitzar a 65.358 alumnes de l'ESO, el 94,4%, de 1.064 centres el 14 i 15 de febrer i 74.507 alumnes de sisè de Primària de 2.250 centres el 4 i 5 de maig.

La llengua castellana és la puntuació més baixa en Primària, amb 73,4 punts (74,3 a Lleida), però en els alumnes de l'ESO és la competència amb més coneixements, aconseguint 77,2 punts (76,3), mentre que la competència en català és superior en Primària que en Secundària. En aquesta llengua els alumnes lleidatans són els que tenen major nivell amb un 78,3 a Primària i al 76,3 a ESO.

​Bons resultats de les escoles rurals

Sobre l'objectiu europeu que els alumnes amb un nivell baix de competències no superin el 15%, Mateo ha destacat que a Catalunya es van proposar aconseguir-lo el 2018, i aquest any solament s'ha superat en les competències cientificotecnològiques. Ha destacat els bons resultats que s'aconsegueixen en escoles rurals, sobretot a la província de Lleida, mentre que sobre els centres d'alta complexitat socioeconòmica ha constatat que hi ha cert estancament al voltant dels deu punts menys que els centres sense complexitat.

Com a novetat, el curs que ve se sumarà l'avaluació de la comprensió oral en català i castellà, suprimint el dictat, "la prova més obsoleta", passant a avaluar-se l'ortografia en la de redacció, mentre que la comprensió lectora abordarà la capacitat crítica i la de destriar entre la molta informació a la qual es té accés en l'actualitat.