La Paeria aprova el canvi de traçat del vial de Torre Salses com demanava el Govern

El Comú, Crida-CUP, ERC i PDECat han relacionat les "presses" de l'equip de govern per tirar endavant aquest vial amb el parc comercial de mitjanes superfícies | El tinent d'alcalde, Fèlix Larrosa, assegura que el nou vial permetrà reduir un 15% el trànsit

Redacció
01 de juliol del 2017
Actualitzat a les 18:19h
Indret on s'ha de fer l'espai comercial
Indret on s'ha de fer l'espai comercial | ACN
​La Paeria ha donat llum verda aquest divendres a la modificació del Pla general d'ordenació urbana de la ciutat per reajustar de nou el traçat de l'avinguda Víctor Torres, atenent les darreres recomanacions de la Comissió Territorial d'Urbanisme. El nou vial, que connectarà el centre de Lleida amb els barris de Magraners i la Bordeta, també servirà d'accés a la futura zona comercial projectada a Torre Salses.

Durant el debat, el Comú, Crida-CUP, ERC-Avancem i PDeCAT-Unió han relacionat les "presses" de l'equip de govern per tirar endavant aquest vial amb el parc comercial de mitjanes superfícies projectat a Torre Salses, ja que el vial Víctor Torres haurà de permetre l'accés a aquesta futura àrea comercial. En aquest sentit, han insistit en què hauria de ser el promotor qui assumeixi la totalitat del cost del vial i no només una part, mentre la resta l'hauran d'assumir els veïns i propietaris afectats. També han criticat que el PSC vulgui reajustar el traçat del vial mitjançant un text refós i amb modificacions puntuals per d'evitar haver de treure l'expedient a informació pública.

Per la seva banda, el segon tinent d'alcalde, Félix Larrosa, ha defensat la importància "cabdal" del vial Víctor Torres per enllaçar el centre de la ciutat amb els barris de la Bordeta i Magraners -i també amb la variant sud-, al marge de si s'acaba o no desenvolupant l'àrea comercial projectada a Torre Salses. Larrosa s'ha mostrat satisfet de l'entesa dels equips tècnics de les dues administracions i ha posat de relleu la voluntat de salvar, amb el nou traçat del vial, diversos habitatges del carrer Palauet. El responsable municipal ha assegurat que el nou vial permetrà reduir un 15% el trànsit a a l'avinguda de Miquel Batllori, i a més, "assumirà prop de 22.000 vehicles diaris i donarà servei a 31.700 persones de forma immediata, amb un impacte directe sobre 55.000 habitants del marge esquerre de la ciutat”.

L'expedient aprovat garanteix que els promotors comercials del SUR-42 (Torre Salses), assumeixin part del cost de la prolongació d'aquest vial, tal com la Comissió Territorial d'Urbanisme de Lleida va proposar, segons ha dit el tinent d'alcalde. Larrosa ha remarcat que Urbanisme va valorar positivament l'expedient tot sol·licitant la necessitat de completar, millorar, justificar o adaptar diferents aspectes de caire tècnic i jurídic, que l'Ajuntament de Lleida ha resolt per poder seguir tramitant la modificació del Pla General per dur a terme el reajustament del traçat de l'avinguda Víctor Torres, vial que ja estava previst des del 1995, segons ha recordat. Un d'aquests aspectes a revisar feia referència a l'estudi de viabilitat econòmica i a les càrregues externes que proposa l'edificació vinculada al SUR 42 i, en concret, com això s'articula a la gestió urbanística que han de tenir les unitats d'actuació que proposa la modificació.