Infraestructures

Territori adjudica les obres de millora de les travesseres de la C-53 i la C-26 entre Anglesola i Algerri

Les actuacions permetran afavorir la seguretat viària en el pas de la carretera per l'interior de vuit nuclis, amb una inversió d'1,4 milions

per Redacció, 23 de juny de 2017 a les 10:01 |
Plànol de les travesseres | Territori i Sostenibilitat
Aquesta informació es va publicar originalment el 23 de juny de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat aquest dijous les obres de millora del corredor que formen les carreteres C-53 i C-26 entre Tàrrega i Alfarràs. Aquestes actuacions tenen com a objectiu afavorir la seguretat viària a vuit travesseres del recorregut, amb una inversió d'1,4 milions d'euros.

Els treballs començaran a finals de l'estiu i tindran un termini d'execució de 7 mesos. L'eix viari entre Tàrrega i Alfarràs pertany a la xarxa bàsica secundària de la Generalitat. La C-53 registra un trànsit d'uns 7.800 vehicles diaris de mitjana –amb un 10% de vehicles pesants– i la C-26, uns 3.300, amb un 12% de pesants. Les carreteres tenen una calçada d'un carril per sentit de la circulació, de 3,5 metres cadascun, amb vorals d'entre 0,75 i 1 metre. En total, l'eix suma una longitud de 57,7 quilòmetres.

 
Els treballs que ara s'impulsen permetran millorar la seguretat viària tant de conductors com de vianants en vuit travesseres del corredor: Anglesola, Tornabous, la Fuliola i Boldú, el Tarròs, Bellcaire d'Urgell, Castelló de Farfanya i Algerri. L'objectiu principal d'aquestes obres és pacificar el trànsit i millorar la seguretat viària, tot contribuint que els conductors redueixin la velocitat en circular per les travesseres.

En aquest sentit, la tipologia de les actuacions se centrarà, segons els casos en el reforç de l'efecte 'porta d'entrada' al nucli urbà; en la instal·lació de semàfors regulats mitjançat radars de velocitat; en la implantació de passos de vianants; en la reducció de la secció de la calçada, amb carrils a 3,2 metres, i en la millora del paviment augmentant la rugositat superficial.


Un cop implantades les mesures, el Departament de Territori i Sostenibilitat en farà un seguiment per establir si és necessari aplicar-ne d’addicionals.

 

Participació