Finalitzades les obres d'ampliació de la travessia de Gerri de la Sal

S'hi ha fet una inversió de 2,19 MEUR per millorar tant la seguretat vial com dels vehicles en un tram de la N-260 que era molt conflictiu per la seva estretor

Redacció / ACN
02 de juny del 2017
Actualitzat a les 9:59h
La plataforma vista des de sota
La plataforma vista des de sota | Subdelegació del Govern
Després d'un any i mig, el Ministeri de Foment ha finalitzat les obres d'ampliació de la plataforma i reposició del ferm de la carretera N-260 al seu pas per la travessia de Gerri de la Sal, al municipi de Baix Pallars. El projecte ha comptat amb un pressupost de 2,19 milions d'euros.

Aquest tram, que forma part de l'Eix Pirinenc, era especialment conflictiu per la seva estretor que posava en perill tant la seguretat dels vianants com la del gran volum de trànsit que hi circula cada dia. Per sortejar aquestes complicacions inicialment es va projectar una variant que havia de passar per la part superior del poble, però una vegada van començar els treballs, al juny de 2011, es van descartar pel seu elevat cost. 

La subdelegada del govern espanyol a Lleida, Imma Manso, ha visitat aquest dijous les obres de la travessia de Gerri de la Sal, que s'han finalitzat amb una calçada única sense vorals i on la velocitat està limitada a 30 quilòmetres per hora. La via suporta un trànsit de 3.500 vehicles i té una longitud de 450 metres amb edificacions en una badana i a l'altra un mur de pedra que sosté la mateixa carretera.

L'amplada del ferm en aquesta zona tot just arribava als cinc metres i mig, i això dificultava el trànsit dels vehicles, especialment els camions quan es creuaven els que pujaven amb els que baixaven. La situació s'agreujava encara més els mesos d'estiu quan el trànsit incrementa per l'afluència de turistes a la comarca.
 
Les obres han consistit en l'ampliació de la plataforma en un tram de 450 metres de la travessia i s'han portat a terme amb el màxim de respecte i la mínima afecció a l'entorn on està situada. Per a que hagi estat així, s'ha eixamplat la carretera mitjançant una estructura en un voladís sobre els terrenys que van més enllà del mur existent i el riu Noguera Pallaresa, sense que s'hagi fet cap invasió dels dos elements.

L'ampliació ha permès engrandir la calçada fins als 6 metres d'amplada amb dos carrils de 3 metres cadascuns així com executar voreres per als vianants que incrementen la seguretat vial. Els materials que s'han fet servir i la qualitats del remats finals han garantit la integració de l'obra de millora en un entorn com el de Gerri de la Sal, un municipi històric que compta amb la declaració de bé d'interès cultural. Les actuacions s'han fet amb el vistiplau del Departament de Cultura.

A més a més, s'ha fresat i reposat el paviment de tot el tram. A les obres s'hi han invertit 2,14 milions d'euros als que cal afegir el cost de la redacció del projecte, el control i vigilància de les obres i les expropiacions fins arribar a la xifra dels 2,19 milions d'euros d'inversió total.