Trànsit

El RACC alerta de la poca seguretat viària al pont vell de Balaguer

La companyia recomana mesures com reductors de velocitat i augmentar la il·luminació

| 18/05/2017 a les 18:28h
Arxivat a: Societat, C-12, Balaguer, RACC, auditoria, seguretat, pont vell
Imatge del pont de Sant Miquel | Àlvar Llobet
Aquesta notícia es va publicar originalment el 18/05/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La travessera urbana de la C-12 a Balaguer (el pont vell) suspèn en seguretat viària, segons una auditoria del RACC que li atorga 43 punts sobre 100. La companyia recomana la incorporació d'elements reductors de la velocitat atès que el 25% dels vehicles que hi circulen superen el límit màxim establert. A més, el RACC alerta que a la via es permet el gir a l'esquerra en punts perillosos i sense carril de separació i, en general, hi ha una mala il·luminació dels passos de vianants.

La de Balaguer és una de les quatre travesseres urbanes de Catalunya que s'ha analitzat a la "5a Auditoria RACC sobre la Qualitat de les travesseres en vies urbanes". Des del 2011 se n'han auditat 21, de les quals quatre de la demarcació de Lleida i totes han suspès en seguretat. A banda de la de Balaguer, la de Pons va obtenir 41 punts (2014), la de Bellcaire 37,5 (2013) i la d'Alcarràs 32 (2015). Les travesseres representen el 10% de la xarxa viària i concentren el 20% dels accidents greus i mortals.
 
Segons l'auditoria del RACC, en el factor de mobilitat la travessera de la C-12 a Balaguer compta amb una correcta disposició dels passos de vianants. El transport públic té una bona cobertura i és accessible, tot i que les parades necessiten millores en el seu equipament, i la senyalització és generalment correcta. La via falla en factors com la il·luminació, l'absència de carril bici i l'amplada i l'estat de les voreres. En canvi, obté una bona puntuació en el factor de l'adequació urbana gràcies a l'elevada presència d'arbrat i mobiliari urbà i als baixos nivells d'impacte acústic.

Davant d'això, el RACC fa una sèrie de recomanacions de baix cost. D'una banda, disposar d'una manera alternativa (en ziga-zaga) les zones d'aparcament dels trams sud i central perquè actuïn com a element reductor de la velocitat. També disminuir l'amplada dels carrils i desviar la trajectòria de l'accés sud per reduir de forma efectiva la velocitat, així com eliminar un cordó d'aparcament als trams centrals per implantar-hi un carril bici. Per últim, proposa incorporar un pas de vianants i un element reductor de la velocitat (petita rotonda o semàfors) a la cruïlla del pont nord amb la C-12.

Paral·lelament, també recomana modificar la infraestructura reduint l'amplada dels carrils de circulació a l'accés nord per incorporar-hi almenys una vorera. Concretament, al costat sud de la rotonda que actua com a porta d'entrada a la zona urbana (cruïlla C-12 amb LV-9047).

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Santi Vila, a la sortida de la presó d'Estremera | ACN
Pep Martí
01/01/1970
L'exconseller de Cultura i d'Empresa i Coneixement protagonitza un retorn al primer pla assistint a la trobada econòmica de la Costa Brava
01/01/1970
El metge que l'avalua assegura que la causa de l'avortament és compatible amb l'agressió i l'acusat nega haver agredit ningú
Imatge de la mobilització | ACN
01/01/1970
Han desplegat pancartes i cridat consignes a favor de l'okupació a la plaça Ricard Vinyes
Una de les peces que estan en litigi | Museu de Lleida
01/01/1970
El Govern demana celeritat a l'Audiència d'Osca perquè es pronunciï sobre el recurs contra la nul·litat de les compravendes per evitar un "dany irreversible"