Ensenyament

Ensenyament assegura que no es van filtrar els noms dels nens de la família de Balaguer que volia més castellà

El Departament no considera que s'hagi d'obrir un expedient informatiu

per Redacció, 8 de maig de 2017 a les 11:10 |
Imatge de l'escola Gaspar de Portolà de Balaguer | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 8 de maig de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat "no considera necessari" obrir expedient informatiu, com va suggerir el Síndic de Greuges, per aclarir si personal del centre Gaspar de Portolà de Balaguer o de l'administració va donar dades a la premsa que permetessin identificar a dos alumnes de la família que van demanar escolarització en castellà, perquè no li consta que es filtrés. En una resposta parlamentària a diverses preguntes de Cs, la consellera Meritxell Ruiz ha assegurat que l'actuació del centre va ser adequada "sense que consti que s'hagi desvetllat nominalment la identitat de la família que va instar el procediment judicial" que es va obrir.

Al juny de 2015, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va dictar una interlocutòria que adoptava mesures escolars per cursar un 25% de matèries en castellà, i el director de l'escola havia de fer unes adaptacions en el règim lingüístic en els grups on estaven escolaritzats els nens.


Al setembre de 2015, la direcció de l'escola va convocar i es va reunir amb les famílies dels alumnes afectats per la resolució, ja que, des del punt de vista organitzatiu i pedagògic, veia necessari explicar com afectaria la resolució judicial al projecte lingüístic del centre.
Segons la consellera, l'equip directiu només va informar dels cursos escolars que estaven afectats per les mesures cautelars establertes en la resolució judicial, i abans del 14 de setembre, la família va comunicar al centre la "baixa voluntària" dels seus fills, que van canviar d'escola.


La direcció de l'escola preveia crear una comissió de seguiment integrada per la secretària del centre, una psicopedagoga, la inspectora de l'escola, un representant de les famílies i convidar al pare o mare de la família demandant, però "no es va arribar a constituir" pel canvi d'escola.

 

Participació