El Govern reforça el telèfon contra l'assetjament escolar per combatre el «bullying»

El Departament d'Ensenyament impulsa una campanya per donar a conèixer el servei telefònic entre tots els menors que pateixin situacions de maltractament

Redacció
25 d'abril del 2017
Actualitzat a les 16:30h

Meritxell Ruiz i Dolors Bassa, en una imatge d'arxiu. Foto: Govern


Els departaments de Treball, Afers Socials i Famílies i el d’Ensenyament reforçaran el telèfon Infància Respon per garantir un suport "àgil i eficaç" a les demandes relacionades amb l’assetjament als centres educatius, el ciberassetjament i altres maltractaments o abusos sexuals a infants i adolescents. El reforç d'aquest servei anirà acompanyat d’un seguit d’actuacions de difusió per garantir l’accés a aquestes eines de tots els menors que pateixin situacions de maltractament.

Tots dos departaments reforçaran en el termini aproximat d’un mes el circuit d’atenció, derivació i intervenció per als casos d’assetjament escolar comunicats al telèfon 116 111, el d'Infància Respon. El servei és de caràcter europeu i està present a tots els estats. El projecte del Govern contempla el reforç d'una eina "útil per donar una resposta efectiva a les comunicacions de possibles maltractaments comesos a un infant o a un adolescent en alguna de les diverses modalitats", des de la violència masclista fins al ciberassetjament, passant pels abusos sexuals, en paraules de l'executiu.

El reforç dels serveis i les prestacions d'Infància Respon és conseqüència del protocol signat entre els departaments de Treball, Afers Socials i Famílies i d’Ensenyament sobre la prevenció, detecció, notificació, derivació i coordinació de les situacions de maltractament infantil i adolescent en l’àmbit educatiu. Aquest protocol estableix el número 116 111 com a telèfon de referència per comunicacions de possibles situacions de maltractament les 24 hores del dia els 365 dies de l’any de forma gratuïta i totalment anònima, sense deixar rastre.