La Crida denuncia que la licitació de la Llotja es va fer «sense estudis de viabilitat»

Un informe del Col·lectiu Ronda qüestiona que la Paeria prengués decisions sobre la gestió publicoprivada del palau de congressos "sense disposar d'informació cabdal per valorar la seva sostenibilitat i eficiència"

Redacció
13 de febrer del 2017
Actualitzat a les 18:13h
El Teatre de la Llotja de Lleida
El Teatre de la Llotja de Lleida | Paeria
La Crida per Lleida-CUP ha fet públiques les conclusions de l'informe encarregat al Col·lectiu Ronda sobre les presumptes irregularitats detectades en la creació del Centre de Negocis i Convencions, SA (societat propietària de l'edifici del palau de congressos de la capital del Segrià), i de la Llotja de Lleida, SA (empresa encarregada de la gestió de l'equipament durant els darrers anys).

L'informe –amb data de 16 de desembre del 2016- qüestiona sobretot que l'Ajuntament de Lleida prengués decisions sobre la gestió publicoprivada del palau municipal de congressos 'La Llotja' "sense disposar d'informació cabdal per tal de valorar la seva sostenibilitat i eficiència". En aquest sentit, el document assenyala les "greus situacions econòmiques" que es descriuen en els informes de control del CNC i en les auditories de la Llotja de Lleida, SA, pels quals "es constata l'obligació de dissoldre les societats segons els seus propis Estatuts i la Llei de Societats Anònimes".
 
Així mateix, a l'informe encarregat per la Crida-CUP al Col·lectiu Ronda assegura que "a data d'avui" hi ha pendent el pagament del 84% de les quantitats acordades (cànon fix i variable) en el plec de clàusules per la licitació de la Llotja. A més, conclou que "la sostenibilitat del CNC deriva de la subvenció anual de l'Ajuntament" per al pagament de deutes i despeses financeres i que "no consta cap previsió de què el CNC pagui el deute de 536.784 euros que manté amb l'Ajuntament". Les conclusions de l'informe també assenyalen que les auditories de la Llotja de Lleida, SA, es presentaven "fora del termini establert" i que el CNC va fer contractacions "sense requisits de publicitat i concurrència" ni "acords formals".

En relació amb la creació del Centre de Negocis i Convencions, SA (societat participada en un 80% per la Paeria i un 20% per Mercolleida), el document denuncia que es triés com a "soci solvent" la Llotja Agropecuària, S.A. (Mercolleida), dedicada a l'activitat agrícola. Segons l'informe del Col·lectiu Ronda, aquesta tria "posaria en dubte els criteris de sostenibilitat i eficiència esgrimits per la tipologia de la societat escollida". Sobre el model de gestió indirecta que va triar la Paeria per a la Llotja, mitjançant una empresa publicoprivada, l'informe posa en dubte que es tingués en compte la fórmula "més sostenible i beneficiosa per l'interès públic".

D'aquesta manera, el Col·lectiu Ronda conclou que hi va haver una "manca de voluntat absoluta" de gestionar la Llotja a través del CNC, tot i que els estatuts de la seva constitució li atorguessin aquesta funció, i denuncia que la gestió s'adjudiqués a un tercer, en concret a la societat la Llotja de Lleida, SA.