El Comú alerta d'una possible irregularitat en la gestió de dades personals al teatre de La Llotja

La formació sospita que Zucar Event treballa encara al web de la Llotja tot i tenir el contracte finalitzat amb la Paeria | La Crida per Lleida demana documentació sobre l’expedient de licitació de la venta d’entrades

09 de febrer del 2017
Actualitzat a les 12:48h
Imatge de l'exterior de la Llotja
Imatge de l'exterior de la Llotja | ACN
El Comú de Lleida ha denunciat que el web del Teatre La Llotja de Lleida el gestiona encara Zucar Event SL, una empresa que va finalitzar el seu vincle contractual amb el consistori. La formació apunta que tot indica que la firma "potineja les dades personals de milers de lleidatans al marge de la normativa de protecció de dades", una sospita que ha estat traslladada a l'equip de govern socialista en base a quatre preguntes relacionades amb la gestió de la venda d'entrades, amb les dades personals del club "amics de la Llotja", i amb el domini Teatredelallotja.cat.

​La finalització del contracte de Zucar Event amb la Paeria es va formalitzar l'1 de gener del 2016, data a partir de la qual la programació de la Llotja passava a ser responsabilitat de la regidoria de Cultura, dirigida per Montse Parra. Aquesta situació ja va comportar una primera polèmica entre l'executiu municipal i el Comú, que va demanar explicacions sobre la gestió del teatre durant el primer semestre de l'any. El contracte amb Zucar Event es va signar per dos anys (2013 i 2014) i amb una única pròrroga possible (al 2015).

La Crida demana documentació a la Llotja

​En aquest context, la Crida per Lleida ha demanat aquest dijous a la Fundació Teatre la Llotja l’expedient de licitació de la venta d’entrades i la programació del teatre a Zucar.

La formació també requereix el contracte, el plec de condicions que el regeix i la seva extinció «si existeix». El conseller a la Fundació Teatre la Llotja, Francesc Gabarrell, ha explicat que el requeriment d’aquesta documentació respon a una voluntat de "determinar si hi ha sobrecostos en la venta d’entrades pel benefici de Zucar Event".