Infraestructures

Postius reclama a Madrid l'enllaç de Lleida amb el Corredor Mediterrani

El líder lleidatà del PDECat considera "imprescindible" vincular l'economia lleidatana amb aquesta infraestructura

per Redacció, 7 de febrer de 2017 a les 11:32 |
Imatge de grup dels empresaris i polítics | PDECat
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de febrer de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
​El diputat per Lleida al Congrés dels Diputats pel PDECat, Toni Postius, ha presentat una proposició no de llei en que insta el govern central a impulsar el ramal interior del Corredor Mediterrani Lleida-Tarragona. Aquesta iniciativa pretén garantir la connexió de Lleida amb el Corredor Mediterrani i amb el Port de Tarragona com a mitjà per afavorir el desenvolupament i la competitivitat dels sectors agroalimentari, industrial i logístic de les comarques de Lleida.

Aquest va ser un dels temes que van compartir un grup d'una trentena d'empresaris amb Postius i el conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, en un dinar divendres passat a les instal·lacions del Raimat Golf Club en que es va coincidir en assenyalar la necessitat de fer front comú pe aconseguir que Lleida no quedi al marge del projecte. Per Postius, "és imprescindible vincular l'economia lleidatana amb aquesta infraestructura que, a més, serviria per millorar la connexió amb el nostre port natural, el de Tarragona". Les oportunitats per al desenvolupament industrial i logístic de Lleida es veurien clarament potenciades amb el tren d'ample europeu.


El ramal Lleida-Tarragona forma part de l'eix Cantàbric-Mediterrani i constitueix un tram interior del Corredor Mediterrani, que ha d'unir Algesires amb Avinyó amb un recorregut de 1.500 quilòmetres constituït com a columna vertebral de l'arc mediterrani. L'eix Cantàbric-Mediterrani unirà la costa cantàbrica i el port de Santander amb els ports de la Mediterrània passant per ciutats com Logronyo i Saragossa.

"Lleida no pot permetre's quedar al marge d'una infraestructura que donarà sortida a productes que representen prop del 50% del tràfic total de mercaderies de l'Estat i el 60% de les que es mouen a través de transport ferroviari", destaca Postius. Setze milions de persones viuen en zones per on ha de passar el Corredor Mediterrani.

 

Participació