Castellà

El PP vol saber qui va filtrar els noms dels nens de la família de Balaguer que demanava més classes en castellà

La diputada Marisa Xandri demana obrir un expedient informatiu i critica a Ensenyament "per no haver protegit del dret a la intimitat" dels infants

per Redacció, 6 de febrer de 2017 a les 17:46 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de febrer de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La diputada del Grup Parlamentari Popular, Marisa Xandri, ha presentat una proposta de resolució al Parlament instant el Govern a obrir un expedient informatiu per "esclarir" qui va permetre la identificació dels menors d'una família de Balaguer "que havia aconseguit al setembre del 2015 una sentencia favorable del TSJC per cursar un 25% d'assignatures en castellà" a l'escola Gaspar de Portolà de la capital de la Noguera.

Així mateix, la proposta demana "donar les instruccions necessàries perquè en el futur no es produeixin situacions similars que impedeixin clarament els principis de pluralisme, inclusió i cohesió social", i també exigeix al Departament d'Ensenyament "donar compliment a les sentències del TSJC". Els populars asseguren que, arran la sentència, "la família va denunciar haver rebut pressions i assetjament a través de les xarxes socials" després de filtrar-se la identitat dels infants i que, per aquest motiu, "va haver de canviar els menors de centre educatiu". El PPC considera que, "fins el moment, el perjudici a aquests menors i a la seva família no han estat reparats".
El Grup Parlamentari Popular defensa en la seva proposta que "les administracions tenen l'obligació de protegir l'infant contra totes les formes de violència física o mental", i remarca també "l'obligació de tota la ciutadania en general de respectar els drets dels infants i d'implicar-se en la seva protecció".


El PPC considera que "Ensenyament continua negant la realitat plural, diversa i bilingüe de Catalunya impedint que les escoles es regeixin pels principis de pluralisme, inclusió i cohesió social". També recorda que "es tracta de la segona família que abandona l'escola després d'haver aconseguit una sentència del TSJC que obliga els centres a ampliar el nombre d'hores lectives en castellà".

 

Participació