Els usuaris del nou tren de la Pobla reclamen canviar els horaris

Els viatgers elogien, però, la puntualitat, comoditat i l'augment de combois

Redacció
25 de gener del 2017
Actualitzat a les 11:08h
Imatge del tren de la Pobla
Imatge del tren de la Pobla | ACN
Quan es compleixen sis mesos de l'entrada en funcionament dels nous tens de la línia de Lleida-La Pobla de Segur la valoració és positiva tant per part de les institucions com dels usuaris. L'alcalde de la Pobla de Segur, Lluís Bellera, destaca les millores en seguretat, l'augment de combois i sobretot que la gestió estigui en mans de la Generalitat. L'alcalde de Tremp, Joan Ubach, destaca la comoditat, la reducció en el temps de trajecte i les millores tecnològiques dels nous combois. Pel que fa als usuaris destaquen la puntualitat dels nous trens, la comoditat en els serveis i l'augment de combois. Però tots, tant institucions com usuaris, troben a faltar un ajustament en els horaris. Mentre uns creuen que faltaria un tren al migdia per tornar cap al Pallars, els altres els agradaria que el tren de la tarda es passés a última hora de la nit.
 
Bellera recorda que els petits ajustaments horaris, que als veïns del Pallars agradarien, són difícils de realitzar donat que suposaria modificar tots els horaris dels trens que operen a la línia, inclosos els que van fins a Balaguer.

Ubach destaca el que suposa la possibilitat de connectar amb els trens d'alta velocitat per anar cap a Barcelona. Per Ubach la comoditat que dona el tren per anar a Lleida no la dona cap cotxe o autobús, ja que la carretera és molt sinuosa.

Els usuaris d'edat més avançada destaquen la comoditat dels nous trens i valoren molt positivament els banys. De la seva part, els usuaris més joves elogien la possibilitat de connexió a Internet durant tot el recorregut i la puntualitat.

Aquesta línia ferroviària de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya va registrar 111.116 viatgers durant el 2016, un 84% més que els 60.205 de l'any anterior. Del total d'usuaris, 75.545 es van assolir a partir del 25 de juliol passat, moment en què van entrar en funcionament els dos nous trens adquirits per FGC i en què també es van incrementar les freqüències a la línia i es va reduir el temps de trajecte.

Aquesta tendència a l'alça fa ser optimistes els responsables de Ferrocarrils de la Generalitat, motiu pel qual confien superar en aquesta línia els 125.000 viatgers durant aquest 2017. Durant el 2016, l'índex de satisfacció dels clients d'aquesta línia va ser del 75,61%, el més alt de les tres línies ferroviàries gestionades per Ferrocarrils, segons dades facilitades per FGC.