Torrons Alemany s'inspira en el cel del Montsec per promocionar-se

Presenten una sèrie limitada de 2.000 unitats inspirada amb 'l'Univers del Montsec' amb caixes il·lustrades per artistes del territori

Redacció
07 de novembre del 2016
Actualitzat a les 14:39h
Imatge d'una de les il·lustracions
Imatge d'una de les il·lustracions | ACN
L'empresa familiar Torrons i Mel Alemany, d'Os de Balaguer (Noguera), ha presentat aquest dilluns al Centre d'Observació de l'Univers (COU) d'Àger una sèrie limitada de torró amb caixes d'art il·lustrades per artistes del Montsec. Amb aquesta acció, Alemany vol fer una aposta per promocionar la marca Montsec i el seu cel, considerat el millor de Catalunya i un dels millors del món per a l'observació de les estrelles. A més a més, el cel d'aquesta zona està certificat com a Reserva Destinació Turística Starlight amb l'aval de la UNESCO i l'Organització Mundial del Turisme (OMT). El gerent de l'empresa, Ferran Alemany, ha destacat que aquesta edició limitada a 2.000 unitats recull els conceptes ''d'art, cultura, i humanitat'' per les seves característiques vinculades amb el territori.
El torró d'aquesta caixa exclusiva ha estat recentment premiat amb el Great Taste Awards, considerat l'Oscar del món de l'alimentació delicatessen. Cada caixa inclou cinc barretes de torró (Torró Dur, Torró Tou, Crema Torrada, Crocant i Bombó Ametlla) i un a làmina amb l'obra original numerada i signada pels autors.

Víctor Pedra i Josep Talamonte són artistes que creen i resideixen als nuclis d'Alberola i Os de Balaguer, i s'han inspirat en l'univers del Montsec per il·lustrar les caixes d'aquesta sèrie limitada d'art i torró de col·lecció, de la qual se n'ha fet una tirada de només 2.000 unitats (1.000 de cada model) i que es poden adquirir –entre altres establiments - a la botiga de Torrons i Mel Alemany d'Os de Balaguer, al Monestir de les Avellanes i a la botiga Bo de Shalom de Lleida.

La caixa s'ha acabat de confeccionar a la fundació Ilersis Shalom i es tracta del primer producte que llança la marca Alemany dins del seu projecte 'L'Univers Alemany. Art, cultura, humanitat' que aposta per l'arrelament al territori, l'impuls a la creativitat artística dels que hi habiten i la humanització dels processos de producció.

Ferran Alemany ha explicat que aquests tres conceptes són els ''pilars de l'empresa'', sempre tenint com a base la seva fixació al territori del Montsec. En aquest sentit, ho ha exemplificat assenyalant que tot el producte que fan servir és de proximitat i mai es plantejarien comprar les ametlles o la mel a fora. Així mateix, ha remarcat l'aposta pel treball ''humà'' amb una plantilla de 25 persones a les que s'hi ha de sumar una cinquantena més que de forma paral·lela col·laboren amb la confecció de les caixes o la col·locació de les etiquetes als productes.

D'altra banda i pel que fa a la propera campanya de Nadal, Ferran Alemany ha assenyalat que la preveuen amb ''optimisme'' i tot i que el seu obrador és petit i sense ambició de creixement, si que han començat a vendre producte a nivell internacional.

Per acabar la presentació, 'L'Univers Alemany' també ha estat explicat amb una performance del Col·lectiu Free't que el proper dissabte 12 de novembre actua al cicle 'Música sota les estrelles' del COU. Una ballarina ha donat el tret de sortida amb una dansa aparentment improvisada al peu de la serra del Montsec en el marc del COU. L'han acompanyat en la improvisació dos violins, un clarinet i un DJ amb música electrònica.