Lleida senyalitza el camí ignasià per promocionar el turisme

S'han instal·lat una dotzena de plaques de ceràmica

ACN
14 d'agost del 2016
Actualitzat a les 10:47h
Una placa del camí ignasià
Una placa del camí ignasià | Paeria
Lleida posa en valor el Camí Ignasià dins de les accions de promoció de la ciutat com a destinació de Turisme Cultural amb la senyalització del camí al seu pas per la ciutat, segons ha informat aquest dissabte la Paeria. La ruta, que recorre una part de l'Eix Comercial, s'ha senyalitzat amb una dotzena de plaques de ceràmica que identifiquen el recorregut, gravades amb un sol, la imatge del camí ignasià.
 
Les plaques estan instal·lades al pont dels Instituts, a l'estació d'autobusos, als Maristes, al carrer de sant Antoni, a la Catedral Nova, a la Capella del Peu del Romeu, a la plaça de la Paeria, al pilar del General –situat als perxes de Dalt- i a l'Arc del Pont.

L'alcalde accidental i regidor responsable de Turisme, Rafael Peris, ha remarcat que la senyalització del camí és un atractiu turístic més a la ciutat. "Lleida és un dels punts estratègics d'aquesta ruta, identificada ara també amb les plaques que es troben des del poble on va néixer el Sant, Loiola, fins a la cova de Manresa, passant per la capital del Segrià", ha dit.

El Camí Ignasià és una ruta de peregrinació que recrea el trajecte a peu que va realitzar Sant Ignasi l'any 1522 des del País Basc fins a la capital del Bages, un projecte impulsat per la Generalitat de Catalunya i els Jesuïtes que consisteix en un recorregut de pelegrinatge rememorant el viatge que Sant Ignasi va fer des de Loiola a Manresa. A la demarcació de Lleida coincideix en sentit contrari amb el camí de Sant Jaume, pel que comparteix recursos i equipaments.

Cal destacar que Lleida pertany a la Xarxa Catalana de municipis i ens del Camí Ignasià, que fa la promoció del camí per donar-la a conèixer arreu. Entre les accions previstes per la Xarxa aquest 2016-2017 hi ha diferents press trip (viatges de premsa) a la tardor, un reportatge sobre el Camí Ignasià a la revista Catalunya Experience i la presentació del camí a les fires nacionals i internacionals a través de l’Agència Catalana de Turisme.