31
de juliol
del
2016
Actualitzat
a les
10:04h
"Vol una cosa? Doncs fes que passi". "Algunes persones persegueixen la felicitat, altres la creen". De ben segur que alguna vegada heu llegit frases similars a Instagram, Facebook o altres xarxes socials.
Doncs bé, un estudi de la Universitat de Waterloo (Canadà) ha determinat que, a diferència del que es podia pensar, les persones que les comparteixen no són més intel·ligents que les que no ho fan. De fet, segons l'anàlisi, les persones que publiquen "frases profundes" -de vegades sense massa sentit- són menys reflexives.
Els investigadors van fer puntuar als participants diverses oracions segons una escala de profunditat. Aquells que mostraven un comportament menys reflexiu i crític tenien més tendència a creure's el que els científics es refereixen com a "ximpleries". És més, els autors de l'estudi assenyalen que aquestes persones tenen menys habilitats cognitives i intel·ligència verbal.
Entre altres conclusions, els científics també destaquen que l'ús d'aquestes frases "pseudofilosòfiques, típiques en àmbits com la política i el màrqueting, ha augmentat notablement des de l'aparició de les xarxes socials.
Doncs bé, un estudi de la Universitat de Waterloo (Canadà) ha determinat que, a diferència del que es podia pensar, les persones que les comparteixen no són més intel·ligents que les que no ho fan. De fet, segons l'anàlisi, les persones que publiquen "frases profundes" -de vegades sense massa sentit- són menys reflexives.
Els investigadors van fer puntuar als participants diverses oracions segons una escala de profunditat. Aquells que mostraven un comportament menys reflexiu i crític tenien més tendència a creure's el que els científics es refereixen com a "ximpleries". És més, els autors de l'estudi assenyalen que aquestes persones tenen menys habilitats cognitives i intel·ligència verbal.
Entre altres conclusions, els científics també destaquen que l'ús d'aquestes frases "pseudofilosòfiques, típiques en àmbits com la política i el màrqueting, ha augmentat notablement des de l'aparició de les xarxes socials.