Els pagesos tallaran carreteres per Sant Joan si Agricultura no es compromet a resoldre la crisi de preus

La Plataforma per la Defensa de la Fruita Dolça es reunirà dimecres amb responsables del Departament i els reclamaran que es convoqui una cimera per abordar la situació

ACN
22 de juny del 2016
Actualitzat a les 0:42h
La campanya de la fruita es preveu moguda
La campanya de la fruita es preveu moguda | ACN
La Plataforma per la Defensa de la Fruita Dolça farà talls de carreteres a partir de dijous si no rep de forma immediata el compromís de la consellera d'Agricultura, Meritxell Serret, de trobar solucions a la crisi de preus que arrosseguen els fructicultors des de fa dues campanyes.

La Plataforma, que compta amb el suport de les organitzacions agràries JARC-COAG i AEALL-Asaja Lleida, celebrarà dimecres una reunió al Departament on exigeixen la presència de la consellera i el seu compromís de millorar les condicions dels productors. Això no obstant, Serret serà a Brussel·les precisament per demanar més decisió davant les crisis de mercat. La plataforma reclama que com a màxim la setmana vinent es convoqui una cimera per abordar la situació.
 
En aquesta cimera, des de la Plataforma es demana que hi assisteixin els productors, el Departament, la indústria i les grans empreses distribuïdores. En aquest sentit, asseguren que en cas contrari, donada ''la manca d'actuacions i diligència de la consellera Serret per reconduir la problemàtica de preus que arrosseguen els productors'', iniciaran una sèrie de talls de carreteres coincidint amb la festivitat de Sant Joan i les eleccions de diumenge.

Els pagesos asseguren que han ''arribat a un punt límit'', en què no poden suportar més que es paguin uns preus ''ruïnosos'' per la fruita. Lamenten que ja són dues campanyes seguides amb ''cotitzacions per sota els costos de producció'' i diuen que necessiten mesures urgents''.

Preus baixos per la campanya actual

Tot i la previsible disminució de la collita en les varietats de fruita d'ós, els productors alerten que les primeres informacions rebudes d'aquesta campanya contrasten uns preus anormalment baixos. Aquest fet, diuen, reafirma les pràctiques realitzades per les grans superfícies comercials en els darrers anys, que utilitzen la fruita com a producte reclam. Els productors comenten que en un context de menys oferta, la lògica del mercat indicaria que els preus haurien de ser més alts, situació que no sembla que s'acabi donant.