Oli

JARC denuncia DIA per rebentar preus en una oferta de la seva marca blanca d'oli d'oliva

El sindicat assegura que la cadena l'està comercialitzant a 2,19 euros/litre, "molt per sota els costos de producció i de la seva cotització en origen"

per ACN , 10 de juny de 2016 a les 17:58 |
Imatge d'un full publicitari de la cadena de supermercats DIA | JARC
Aquesta informació es va publicar originalment el 10 de juny de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
JARC-COAG ha sol·licitat a l'Agència d'Informació i Control Alimentaris (AICA) que investigui la cadena de supermercats DIA davant un presumpte cas de venda a pèrdues d'oli d'oliva. L'organització agrària assegura que coincidint amb la 'Quinzena de los Preciazos', DIA està oferint la seva marca blanca d'oli d'oliva a 2,19 euros/litre, un preu "molt per sota de les cotitzacions en origen i dels costos de producció".

El sindicat remarca que el preu mitjà en origen "no s'ha situat per sota d'aquest nivell a cap moment del 2015 ni en el que portem de 2016", segons dades oficials. En aquest sentit, JARC-COAG també demanarà al Ministeri d'Agricultura que activi el sistema de vigilància de preus anormalment baixos en oli d'oliva i analitzi el contingut del producte que està oferint aquesta cadena de supermercats.

 
En l'actualitat, els preus de l'oli d'oliva refinat, base de la suposada qualitat de l'oli ofert per DIA, se situen en una mitjana d'entre 2,60 i 2,90 euros/litre, segons JARC-COAG. Des del sindicat remarquen que aquesta referència és preu a orri, sortida de refineria, però, a més, cal afegir-hi costos d'envasament i de transport, entre altres, motiu pel qual "és pràcticament impossible oferir-lo a 2,19 euros/litre sense estar fent-ho a pèrdues".

L'organització agrària recorda que el cost mitjà de producció de l'oli d'oliva verge se situa en 2,30 euros/litre, segons el Ministeri d'Agricultura, "molt per sobre del valor ofert" per la companyia de distribució comercial.


Des de JARC-COAG, volen advertit també dels perills de "banalització" de la imatge de l'oli d'oliva "en utilitzar-ho com a producte reclam per als consumidors", pràctica que contrasta amb "el prestigi internacional d'un producte fonamentat en el treball i esforç de generacions de productors d'oli" per oferir una matèria primera "de qualitat, sana i segura".

 

Participació