Els secrets de «Mamma Mia!»

L'espectacle arriba aquest dijous a Lleida amb l'actriu Nina com a protagonista | Nació Digital descobreix com es treballa entre bambolines, on tres dies abans desenes de tècnics i operaris posen a punt l'escena

05 de maig del 2016
Actualitzat a les 11:35h
Pla general de l'escenari de
Pla general de l'escenari de | Sergi Queralt / N.Ll

Un tècnic al mig de l'escenari de la Llotja de Lleida Foto: Sergi Queralt


El muntatge d'un espectacle com el musical Mamma Mia!, que arriba al Teatre de la Llotja de Lleida aquest dijous, suposa la mobilització de desenes de persones que, tres dies abans, comencen a treballar a l'ombra per posar a punt tots aquells elements que precisa el show.

Juan Carlos, un dels regidors de l'obra, acompanya periodistes i fotògrafs per mostrar els secrets d'aquest musical que fa reviure les populars cançons del grup suec ABBA, referents del pop als 70 i 80. L'escenari sembla senzill, de fet, ho és, però al seu darrera hi ha un petit exèrcit de professionals que s'encarreguen de controlar la bona marxa de la representació, en aquest cas amb l'actriu catalana Nina com a protagonista.

"Es necessita molta concentració per conduir aquest espectacle" diu el regidor mentre es van sentint les rectificacions en veu alta dels encarregats de la il·luminació, precisos a l'hora de regular els focus i de col·locar l'orientació de les parets de la casa de l'illa grega de Kalokairi, l'indret geogràfic on està ambientat el musical.
 

Un membre de l'equip la taula del regidor Foto: Sergi Queralt


Tot es cuida al detall perquè "cada teatre és diferent i té els seus condicionants" explica Juan Carlos, que admet que ell podria sortir a cantar perquè es coneix tota l'obra de memòria. "He estat en més de 1.000 representacions" assegura tot recordant que l'espectacle escrit per la dramaturga britànica Catherine Johnson ja ha fet tres gires per l'Estat espanyol des de l'any 2009. La gent no es cansa de veure-la.

Amb tantes representacions, segur que hi ha anècdotes per escriure un llibre. El regidor pensa abans de respondre, però li van apareixent algunes escenes curioses que s'han viscut en els darrers mesos. "A una actriu no se li obria la porta d'atrezzo, i una altra va agafar dues botes de diferent talla de manera que va haver de ballar amb una sabata més gran que l'altra", recorda. Res que no passi en un espectacle on hi intervenen desenes d'actors i en el qual es realitzen fins a 17 canvis d'escenografia i es mouen 300 vestits. Una bogeria que precisa d'un engranatge que funcioni com un rellotge suís.
 

Un dels regidors del musical ensenyant un dels 300 vestits Foto: Sergi Queralt


Ho fa? "Ja ho crec que sí", diu el regidor, que posa un exemple; un dels vestits més complicats de posar són els llampants que apareixen en la cançó Dancing Queen, que pesen cinc quilos cadascun i que, per reblar el clau, porta brodades nombroses pedres d'Swarovski. "Se'ls posen en 40 segons exactes" indica el regidor, que recorda també que el cant s'acompanya del so en directe que realitzen sis músics, ubicats just al darrere de la tela que actua de celatge i que permet un canvi de tonalitats que omplen l'escena.

A partir d'aquest dijous i fins el proper diumenge, la ciutat de Lleida podrà reviure les cançons d'ABBA de la mà d'aquests professionals de l'espectacle, autèntics rodamóns teatrals que ja han rebut ovacions per allà on han passat.
 

Pla general de l'escenari de Mamma Mia! Foto: Sergi Queralt