Comerç

Els empresaris posen en dubte el model comercial de Lleida si la Paeria no fa més estudis

Troben a faltar com a "element necessari pel consens" l'estudi d'impacte social al qual es va comprometre l'Ajuntament de Lleida | Adverteixen que "els canvis de fluxos de mobilitat poden generar la desertització urbana d'una àrea de la ciutat"

per ACN, 26 d'abril de 2016 a les 19:01 |
Àngel Ros amb Fèlix Larrosa | Paeria
Aquesta informació es va publicar originalment el 26 d'abril de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les organitzacions empresarials i de comerciants de la ciutat de Lleida consideren que "ha arribat el moment" que la Paeria i els agents socials i econòmics treballin "plegats" per tal de definir conjuntament el model comercial de ciutat.

A través d'un manifest, reclamen que s'aprofiti que s'està dissenyant el nou Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Lleida (POUM) perquè els diferents agents implicats analitzin quin ha de ser el model de comerç de la capital del Segrià, així com la seva integració en el model de ciutat dels pròxims anys.


Així mateix, aquestes organitzacions situen l'estudi d'impacte social al qual es va comprometre l'Ajuntament de Lleida com a "element necessari pel consens" ja que "permetria identificar els efectes de la implantació d'uns centres comercials perifèrics respecte els diferents formats de comerç de la ciutat".

La Cambra de Comerç de Lleida, la Federació de Comerç de Lleida (FECOM), la Federació d'Hostaleria de Lleida, Pimec Comerç Lleida, l'Associació de Comerciants de Balàfia, l'Associació de Comerciants i Industrials de Pardinyes, la Federació d'associacions de comerciants de l'Eix Comercial i l'Associació de Comerciants de la Zona Alta han emès un manifest per expressar de forma conjunta el seu posicionament en el debat sobre el model comercial de la ciutat de Lleida que s'està duent a terme en els darrers mesos arran dels anuncis sobre la implantació de projectes comercials com ara els de Torre Salses, Carrefour i Vall Rufea.


En primer lloc, aquestes organitzacions empresarials i comercials agraeixen "l'esforç" de la Paeria per haver acceptat la demanda dels agents econòmics i socials d'endegar uns estudis que analitzessin la situació actual del comerç de la ciutat de Lleida des d'una perspectiva de l'estructura de l'oferta i demanda, del hàbits comercials dels clients i també de l'impacte social que podia tenir davant la possible implantació de nous centres comercials perifèrics.

Tot i això, "troben a faltar" l'estudi d'impacte social al qual es va comprometre la Paeria, com a "element necessari pel consens" i perquè "permetria identificar els efectes de la implantació d'uns centres comercials perifèrics respecte els diferents formats de comerç de la ciutat". Adverteixen que "els canvis de fluxos de mobilitat poden generar la desertització urbana d'una àrea de la ciutat" i davant aquest risc aposten per buscar mesures per evitar-ho.


Aquestes organitzacions consideren que cal "cercar un equilibri que permeti la convivència del comerç de la ciutat i alhora disposar d'una oferta comercial amplia, atractiva, competititva i moderna, que satisfaci les necessitats dels lleidatans sense destruir un model de comerç de proximitat que genera actualment cohesió als ciutadans, i esdevé eix d'integració i convivència".

Finalment, aquestes organitzacions empresarials lleidatanes han anunciat que preparen un programa de jornades amb l'objectiu de donar conèixer les experiències que existeixen en altres ciutats respecte la implantació de nous centres comercials perifèrics.
 

 

Participació