El 92% dels usuaris valoren positivament les estacions d'esquí lleidatanes

Segons una enquesta que el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha encarregat a la Càtedra de Turisme d'Interior i de Muntanya

ACN
01 de febrer del 2016
Actualitzat a la 13:50h
Un grup d'esquiadors a Port Ainé
Un grup d'esquiadors a Port Ainé | Marta Lluvich
Dones i homes d'entre 30 i 65 anys procedents de Catalunya, que fan escapades de cap de setmana per anar a esquiar durant la temporada d'hivern, que s'allotgen en segones residències i hotels, i que valoren positivament la seva estada i les estacions d'esquí lleidatanes.

Aquest és el perfil majoritari dels esquiadors que visiten els 11 complexos hivernals del Pirineu lleidatà, segons el resultat del nou estudi que la Diputació de Lleida, a través del seu Patronat de Turisme, ha encarregat a la Càtedra de Turisme d'Interior i de Muntanya per disposar de noves dades actualitzades sobre el sector. L'estudi s'ha basat en una enquesta de 1.200 turistes i visitants durant la temporada 2014-2015 i indica que el 92% dels esquiadors valoren molt bé (56%) o bé (36%) la seva estada a les estacions lleidatanes.
 
L'estudi porta per títol 'Enquesta qualitativa sobre el turisme d'esquí al Pirineu de Lleida. Temporada d'hivern 2014-2015'. L'objectiu del mateix és obtenir un coneixement més qualitatiu del turisme d'esquí lleidatà, que vagi més enllà de la relació de forfets venuts i permeti conèixer les motivacions i característiques dels esquiadors.

Impacte de 203 milions d'euros al Pirineu lleidatà i la Val d'Aran

El resultat de l'enquesta indica que els ingressos directes per la venda de forfets durant la temporada 2014-2015 (en la que es van vendre 1.163.000 forfets) van suposar uns 29 milions d'euros. No obstant això, la despesa directament relacionada i que repercuteix al territori va arribar als 203 milions d'euros. Aquest fet suposa que cada esquiador va destinar com a mitjana 174 euros a la pràctica d'aquest esport d'hivern.

Aquests recursos tenen, per tant, un impacte important en les economies i en les estructures laborals de nombroses localitats dels Pirineus lleidatans i de la Val d'Aran. A aquest impacte econòmic directe i indirecte de turisme d'esquí s'hi contemplen els efectes induïts a la resta de sectors econòmics. L'estudi estima que aquest impacte arribar als 373 milions d'euros, si bé una part repercuteix a Lleida i una altra part als llocs d'origen dels esquiadors i també en les rutes que utilitzen per arribar-hi.

El 42% esquia durant els caps de setmana de la temporada d'hivern

Pel que fa a la pràctica d'aquest esport, el 42% dels esquiadors ho fa durant els caps de setmana de la temporada d'hivern, mentre un 32% ho fa durant el període de Nadal i un 26% coincidint amb les vacances de Setmana Santa.

El mateix estudi determina que un 17% esquia més de 10 cops o cada cap de setmana de la temporada, davant del 33% dels esquiadors que van manifestar que era el primer cop que practicaven aquest esport o que només anirien una única vegada a esquiar. Un 25% va indicar que esquiava entre 2 i 3 cops durant tota la temporada.

El 92,4% són turistes que pernocten una mitja de tres nits

La temporada d'hivern 2014-2015, el 92,4% dels esquiadors eren turistes que van pernoctar una mitjana de 2,9 nits per esquiador, davant del 7,6% que eren excursionistes.

Els esquiadors que van esquiar a les estacions lleidatanes i van fer com a mínim una pernoctació ho van fer en un 39% en segones residències; en un 36% en hotels, hostals i pensions; en un 14% en habitatges de familiars i amics i en un 7% en apartaments de lloguer.