Oliana camí del Pirineu, la nova marca turística del municipi

El projecte inclou l'obertura de una nova oficina de turisme

A la dreta de la imatge el regidor de turisme d'Oliana, Ricard Pérez, davant de l'oficina de turisme, on es pot veure la nova marca i la pantalla tàctil disponible les 24 hores
A la dreta de la imatge el regidor de turisme d'Oliana, Ricard Pérez, davant de l'oficina de turisme, on es pot veure la nova marca i la pantalla tàctil disponible les 24 hores | ACN
ACN
26 de gener del 2016
Actualitzat a les 20:37h

A la dreta de la imatge el regidor de turisme d'Oliana, Ricard Pérez Foto: ACN


El consistori d'Oliana ha creat una nova marca turística, Oliana camí del Pirineu, per tal de rellançar el municipi com a destí turístic. La nova marca forma part d'un projecte que entre altres aspectes inclou l'obertura d'una oficina d'informació turística, la renovació de la pàgina web o la impressió de nova papereria informativa amb la marca. El regidor de turisme d'Oliana, Ricard Pérez, ha assegurat que "la nova marca ha de fer d'Oliana un referent turístic al sud de la comarca de l'Alt Urgell". I ha afegit que "la nova oficina ha de ser un punt de referència turístic no només del municipi, sinó de tota la comarca". La nova oficina estarà operativa en unes tres setmanes, tan sols resta el mobiliari que l'ha d'omplir i l'adjudicació de la seva gestió.

Per a realitzar aquest "ambiciós projecte turístic", explica Pérez, es va crear una comissió amb diferents agents de la població, tècnics de turisme, fotògrafs, botiguers, representants d'associacions, per tal que entre tots sorgís la idea de poble que es volia donar. Pérez manifesta que "es va decidir que s'havia de vendre poble, romànic, paisatge i natura".

La nova oficina de turismes la conformen dos espais, un espai d'atenció al públic on hi haurà tota la papereria i una pantalla en la qual els visitants podran rebre informació audiovisual dels diferents espais a visitar o activitats a realitzar. Pérez explica que fora de l'oficina s'ha instal·lat un panell tàctil que funcionarà les 24 h i on es podrà consultar el nou portal web de turisme d'Oliana.

L'oficina tindrà un espai interior que servirà d'espai de reunions per a les diferents associacions d'Oliana. En aquest sentit, Pérez afirma que "volíem que l'espai anés més enllà, que el poble en pogués fer ús i per tant, ha de ser de referència per la trentena d'associacions d'Oliana, un espai on es trobin i se sentin acompanyats per part del consistori i on se'ls pugui ajudar i prestar servei".

El projecte turístic inclou una pàgina web nova, "un nou disseny, molt gràfic, que ha de fer que la gent tingui ganes de parar a Oliana", assenyala Pérez. I afegeix que es vol que hi hagi molta informació gràfica, amb fotos i vídeos, "de manera que sigui més amè preparar la visita a Oliana".

El cost d'aquest projecte és d'uns 50.000 euros subvencionats amb fons FEDER. Pérez explica que amb aquest projecte s'ha fet la nova marca turística i la remodelació de l'Avinguda Barcelona on s'ubica la nova oficina d'informació turística.
 

En la imatge un pla general de la nova oficina de turisme d'Oliana on es pot veure la decoració que te i una de les pantalles informatives. Foto: ACN