Campanya sobre consum entre els comerciants d'Alta Ribagorça

La campanya pretén que els comerços s’adhereixin a la Junta Arbitral de Consum.

per NacióLleida, 14 de març de 2011 a les 13:31 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de març de 2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça iniciarà aquesta setmana una campanya entre els comerciants de la comarca perquè aquests s’adhereixin a la Junta Arbitral de consum.
 

La Junta Arbitral de Consum és un organisme administratiu adscrit a l’Agència Catalana del Consum que s’encarrega de tramitar les reclamacions que plantegen els ciutadans quan se senten perjudicats a conseqüència de l’adquisició d’un producte o servei. Al mateix temps és un distintiu amb què els comerços  informen els clients que disposen d’un sistema que permet resoldre els possibles problemes que puguin sorgir durant una relació comercial.
 

L’objectiu de la campanya és aconseguir que la major part dels establiments comercials de la comarca s’adhereixin a la Junta. Així, Joan Perelada, president del Consell Comarcal ha comentat que “adherir-se a la Junta és una garantia de bon servei que el consumidor agrairà. D’altra banda, estar adherit a la Junta cada dia més és un requisit que puntua favorablement per poder accedir a subvencions de l’administració pública”.
 

El Consell Comarcal té concedides des de finals de 2010 noves competències en matèria de consum. Perelada ha afegit que amb aquest nou conveni a més de disposar de més recursos econòmics es tenen noves competències relacionades amb les inspeccions, la realització de campanyes de control, etc., sempre amb la supervisió de l’Agència Catalana de Consum.
 
El servei d’atenció al consumidor del Consell Comarcal va començar a funcionar el 2007 i té com a objectiu informar els consumidors i usuaris sobre els seus drets i deures, tramitar queixes així com sol·licituds d’arbitratge. També es desenvolupen tasques de mediació per resoldre conflictes entre els consumidors i els agents econòmics.
 
Així, el 2007, l’oficina situada al Consell Comarcal va rebre 42 consultes que van desembocar en la tramitació de 16 expedients. El 2008, es van fer 122 consultes que van generar 39 expedients, el 2009 es van fer 163 consultes i es van tramitar 26 expedients i aquest 2010, es van atendre 208 consultes que van generar 49 nous expedients de persones que han tingut algun problema en aquest àmbit.
 
L’oficina està adscrita a l’àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal, i està oberta al públic de dilluns a divendres de 8 a 15 hores i els dimarts a la tarda de 16 a 18.30 hores.
 

 

Participació