Els nous trens de la Pobla de Segur arribaran a principi d'any

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat assegura que s'incrementarà ''molt'' la freqüència amb Balaguer i es recuperarà volum de servei fins al Pallars

ACN
30 de novembre del 2015
Actualitzat a les 23:52h
Imatge d'un dels nous combois del tren de la Pobla
Imatge d'un dels nous combois del tren de la Pobla | Arxiu

Els dos nous trens que han de cobrir la línia de Lleida a la Pobla de Segur arribaran a Catalunya entre finals de desembre i mitjan de gener, com a molt tard, segons ha assegurat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font. Els trens s'han fabricat a Suïssa i només cal acabar-los de configurar amb petits detalls com la col·locació dels endolls per tal que arribin al país i es puguin començar a fer les proves sobre la línia per tal que entrin en funcionament al llarg del primer trimestre de 2016, és a dir, entre gener i març.

Font ha assenyalat que amb la incorporació dels trens culminarà al 100% el traspàs d'aquesta línia a Ferrocarrils de la Generalitat i ha garantit que augmentaran ''molt'' els serveis entre Lleida i Balaguer però també que es recuperarà el volum de viatges fins a la Pobla de Segur (Pallars Jussà).
 
Amb això, ha dit Font, es vol donar resposta a la demanda dels ciutadans del Pirineu que es van veure afectats per la reducció de freqüències d'aquesta línia que actualment només fa un viatge d'anada i tornada en tota la jornada per unir Lleida i la Pobla de Segur. Si que hi ha més freqüències entre Lleida i Balaguer i la previsió és que encara augmenti més aquest servei que està inclòs a l'àrea metropolitana de Lleida. Tot plegat, també es veurà complementat amb l'autobús i un preu unificat de manera que es pugui garantir un servei intermodal.

Font ha remarcat que si el Govern ha fet ''l'esforç'' de comprar dos trens nous ''és per millorar l'oferta'' i ha afegit que amb l'arribada d'aquests es completarà un ''llarg procés de traspàs'' d'aquesta línia que primerament va mantenir l'operativitat per part d'Adif i Renfe però que al llarg de l'any passat, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) en va assumir la direcció.