La Paeria arrenca el compromís de Telefònica perquè implanti la fibra òptica a Magraners

La companyia bonificarà als veïns d'aquest barri els dies d'interrupció del serveis de telefonia i d'Internet a través de les pròximes factures

per Redacció, Lleida | 14 d'octubre de 2015 a les 18:15 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 d'octubre de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Larrosa s'ha reunit amb membres de Telefònica i del barri Foto: Paeria


L'Ajuntament de Lleida ha arrencat el compromís de Telefònica perquè inverteixi en la fibra òptica al barri de Magraners, amb la implantació d'aquest servei durant el primer trimestre del 2016. El tinent d'alcalde Fèlix Larrosa ha apuntat que pròximament es farà una reunió amb la companyia per establir el sistema que garanteixi l'execució perquè la Paeria en pugui fer el seguiment. Altrament, Telefònica s'ha compromès a bonificar als afectats a través de les pròximes factures pels dies d'interrupció del servei, que va deixar alguns dies sense la línia telefònica i connexió a internet a molts veïns d'aquest barri, motiu pel qual la Paeria va obrir un expedient informatiu a la companyia.

Fèlix Larrosa ha assenyalat que fa temps que l'Ajuntament reclama a Telefònica aquesta connexió amb la fibra òptica, tant a Magraners com a Llívia, ja que "s'ha de vetllar per l'equilibri social dels usuaris del servei al centre urbà i a les implantacions urbanes perifèriques". Igualment, el regidor de Magraners ha avançat que l'empresa bonificarà als veïns del barri els dies d'interrupció del servei a través de les factures que s'emetran a partir d'aquest mes.

Larrosa i l'instructor de l'expedient informatiu obert a la companyia, Antoni Saldaña, s'han reunit aquest dimecres amb el president de l'Associació de Veïns de Magraners, Juan Gallardo, i amb el representant de la comissió de seguiment de la incidència, per informar-los d'aquestes decisions.


La Paeria ha fet un seguiment exhaustiu de l'averia des que es va comunicar i així ho ha detallat en la reunió, indicant les gestions que s'han fet i les corresponents respostes rebudes per part de Telefònica. A més, Larrosa ha especificat que es va fer un anàlisi acurat, cas per cas, de les persones que es podien trobar en situació vulnerable arran de l'absència de subministrament. Per això, el tinent d'alcalde i regidor de Magraners ha remarcat que "malgrat la satisfacció de l'Ajuntament pels compromisos que ha adquirit de Telefònica, s'ha d'evitar arribar a aquestes situacions, atenent quin és l'interès general i no només el mercat".

La zona de Magraners va estar afectada diversos dies, a finals de setembre i principis d'octubre, per un tall en el subministrament dels serveis de telefonia i d'internet. L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de l'Ajuntament de Lleida va assessorar els usuaris afectats per l'avaria en la reclamació de les compensacions derivades de la incidència.

 

Participació