Quatre hores de caos a l'estació de Sants

La circulació s'ha reprès quan alguns usuaris ja havien pujat al bus alternatiu | Renfe no aclareix si les possibles indemnitzacions de bitllet es faran efectives ja que el tall de circulació ha estat per causes alienes a la companyia

Viatgers afectats pel tall de l'AVE
Viatgers afectats pel tall de l'AVE | Oriol Gracià
foto_oriolgracia_Oriol Gracià
08 d'octubre del 2015
Actualitzat a les 16:58h
A les onze del matí el vestíbul de l’estació de Sants de Barcelona ha començat a tornar a la normalitat. Els usuaris afectats pel tall de circulació han començat a baixar de les andanes, mentre per megafonia anunciaven la represa de l’activitat. Alguns feia més de tres hores que esperaven la sortida del seu tren i respiraven amb més tranquil·litat malgrat que encara no sabien l’hora de sortida del seu comboi.

La confusió entre els usuaris ha estat inevitable. Algunes persones feia només deu minuts que havien pujat en la mitja dotzena d’autobusos que la companyia Renfe havia habilitat a la sortida de l’estació per portar els passatgers fins a Tarragona i així enllaçar amb el servei habitual cap a altres estacions de la geografia espanyola.

La prioritat era per a la gent gran i els usuaris sense maletes, unes condicions que han desencadenat protestes i malestar entre els clients, els responsables de la companyia i membres de seguretat. Per a alguns turistes s’hi afegia el problema de l’idioma, que els impedia seguir correctament les indicacions.

“El meu tren havia de sortir a dos quarts de vuit del matí, en direcció Sant Sebastià. Han estat quatre hores caòtiques. Poca informació, cues per fer canvi de bitllet. He fet cua per pujar al bus i ara ens diuen que finalment viatjarem amb tren”, explicava Silvia Rojas a NacióDigital que carregava amb dues maletes mentre caminava de la porta del bus que li havien assignat fins a les andanes de l’estació. 

No gaire lluny un senyor protestava davant el personal d’informació perquè el seu tren de les 6.45 en direcció a Madrid no havia sortit i havia perdut l’enllaç a la següent destinació. Es debatia entre anar fins a Madrid o quedar-se a Barcelona per replantejar la ruta.

No aclareixen si tornaran el cost dels bitllets

Mentrestant, treballadors de Renfe informaven als usuaris sobre la possibilitat de presentar reclamacions pel retard “durant els propers tres mesos”. Ara bé, no aclarien si les possibles indemnitzacions de bitllet es farien efectives ja que fins al moment –i segons la versió oficial. el tall de circulació ha estat per causes alienes a la companyia ferroviària i això els eximeix de qualsevol responsabilitat. De moment, la represa de la circulació es preveu esglaonada.