Les escoles podran demanar l'informe pediàtric als alumnes que comencen P3

Ensenyament considera que la informació pot ser útil per atendre l'alumne des del primer dia de curs

per ACN/L.A. , 7 d'agost de 2015 a les 16:29 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 d'agost de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Lliurar l'informe pediàtric no representarà una obligació per als pares. Foto: ACN

 

El Departament d'Ensenyament ha decidit que totes les escoles catalanes podran demanar l'informe pediàtric als alumnes de P3 a partir del curs vinent, malgrat que els pares no tenen l'obligació de lliurar-lo. Al principi, la consellera, Irene Rigau, va voler implantar aquesta iniciativa als centres de màxima complexitat, però el debat que va generar ha fet que la mesura s'estengui a tot el territori. 

Durant el mes de juny es va posar a disposició dels centres el model d'informe i l'explicació a les famílies, de manera que cada centre ha pogut fer la difusió que ha cregut oportuna. Els pediatres del CatSalut també tenen un aplicatiu per omplir aquests informes amb la informació pertinent. 


Meritxell Ruiz, directora general d'Atenció a la Família i a la Comunitat Educativa, ha detallat que la major part dels centres aprofitaran els primers contactes amb les famílies, al mes de setembre, per recollir la informació, i ha recordat que lliurar l'informe o no lliurar-lo està a les mans dels pares, ja que no és obligatori. En aquest sentit, també ha remarcat que l'informe és totalment confidencial entre la direcció i la família.

Ruiz ha explicat que, també al setembre, el Departament enviarà unes orientacions als centres per tal que utilitzin aquesta informació per actuar en cas que algun alumne presenti alguna dificultat, oferint recursos per donar-hi resposta. Un dels exemples són els casos en què es detectin problemes d'oïda en un infant que, a curt termini, li pot provocar problemes de parla o d'atenció. Per això, per Ruiz és important entendre que l'informe serveix per ''guanyar temps''. La directora general d'Atenció a la Família i a la Comunitat Educativa defensa que l'objectiu és evitar que un problema no es converteixi en una necessitat educativa especial més endavant. 


Aquestes orientacions aniran més encarades als centres d'alta complexitat perquè, tot i estendre la mesura, des del Departament es considera que en aquest tipus d'escola s'hi troben sovint famílies que els és més complicat explicar les dificultats que poden tenir els seus fills. Per això, s'hi incidirà més. 

 

Participació