Rigau s'equivoca i diu que Vinaixa, Isona i Maials no tenen escola bressol

Aquests espais sí que existeixen en aquestes localitats | La proposta de vincular aquests centres per nens de 0 a 3 amb les escoles rurals permetrà als municipis estalviar-se el sou dels mestres titulats

Àlvar Llobet
03 de juny del 2015
Actualitzat a les 17:20h
Rigau, durant la roda de premsa d'aquest dimarts
Rigau, durant la roda de premsa d'aquest dimarts | ACN

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, en roda de premsa Foto: ACN


La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha assegurat aquest dimarts en roda de premsa que la Generalitat ha iniciat un pla pilot per encaixar escoles bressol amb escoles rurals amb l'objectiu que els alumnes no s'hagin de desplaçar a altres municipis. Com a exemples de localitats, Rigau ha posat Vinaixa, Maials, Isona i Pallargues, municipis que, ha assegurat, no tenen ara mateix una escola bressol per acollir alumnes, que s'han de desplaçar. (Vídeo. Minut 27).

Les paraules de la consellera topen, no obstant, amb la realitat. Tres d'aquests quatre municipis citats sí que tenen un espai per acollir els nens de 0 a 3 anys. A Vinaixa, Maials i Isona ja existeixen les escoles bressol, de manera que el canvi proposat per la Generalitat no suposarà el naixement de cap espai d'aquestes característiques en aquests tres municipis.

Els municipis es podran estalviar el sou dels mestres titulats

El nou projecte preveu que la direcció pedagògica d'aquesta etapa educativa depengui de l'escola rural, i per tant, del Departament, però en canvi, l'ajuntament del municipi es farà càrrec de l'educador que atendrà aquest grup de nens, tal i com passa a les llars d'infants municipals. Aquesta proposta porta implícita, però, la possibilitat que els consistoris puguin prescindir de la tasca dels actuals mestres d'aquestes escoles bressol, que durant el curs vinent formarien part d'una nova estructura administrativa depenent de la Generalitat.

En aquest sentit, s'apunta des del Departament que una de les possibilitats podria ser la substitució d'aquests titulats per educadors infantils. Legalment, aquests tècnics no poden estar sols amb nens de 0 a 3 anys, però els mestres de l'escola rural podrien ser els responsables legals d'aquests alumnes sense necessitat de conservar el mestre.