En marxa la integració tarifària a Lleida amb descomptes de fins el 87%

Facilitarà fins a tres transbordaments en tren, bus interurbà i bus urbà usant el mateix títol de transport i sense cap cost afegit

ACN
17 de març del 2015
Actualitzat a les 12:26h
La integració tarifària a Lleida és una realitat
La integració tarifària a Lleida és una realitat | Bernat Borràs
La integració tarifària a la Rodalia de Lleida serà una realitat a partir de dilluns. Els usuaris podran viatjar amb bus i tren usant un sol títol de transport, fent fins a tres transbordaments sense cap cost afegit i a un preu d'entre un 39% i un 87% més barat que el del bitllet senzill de tren, en funció del títol i del trajecte. Quedaran integrades les quinze estacions de les línies regionals R12, entre Sant Guim de Freixenet i Lleida-Pirineus, i R13-R14, des de Vinaixa fins a Lleida.

D'aquesta manera, el departament de Territori i Sostenibilitat completa l'expansió de la integració tarifària a l'àmbit de les quatre ATM de Catalunya després que durant el 2014 es posés en marxa a Tarragona i Girona. La Rodalia de Lleida està concebuda com un sistema combinat de bus+tren. Al desembre ja es va posar en funcionament el bus exprés entre Cervera i Lleida, amb un balanç de 13.671 usuaris el primer mes. Aquest gener, es va implantar la nova targeta T-10/120 entre les comarques de Lleida i Barcelona, amb descomptes per trajecte de fins al 60%. I ara es posa en marxa la integració tarifària del tren, que permetrà fer fins a tres transbordaments (tren, bus interurbà i bus urbà) usant el mateix títol de transport i sense cap cost afegit. Durant aquest any, també es posaran en servei els busos exprés Lleida-Alfarràs i Lleida-Les Borges Blanques.

Línies que queden integrades

Les estacions que quedaran integrades són, en la línia R-12, Lleida-Pirineus i Bell-lloc d'Urgell en la zona 1 i Mollerussa, Golmés, Castellnou de Seana, Bellpuig, Anglesola, Tàrrega, Cervera i Sant Guim de Freixenet en la zona 2. En les línies R13-R14 queden integrades les estacions de Lleida-Pirineus i Puigverd de Lleida-Artesa de Lleida a la zona 1 i les estacions de Juneda, les Borges Blanes, la Floresta i Vinaixa a la zona 2.

D'aquesta manera, i respecte al preu del bitllet senzill, anar de Lleida a Juneda amb una T-10 costarà un 39% menys que el bitllet senzill actual i de Lleida a Cervera, per exemple, tindrà un descompte del 87% respecte el preu del bitllet senzill si s'usa una T-Mes. Comparat amb els abonaments de Renfe, els descomptes són d'una mitjana del 38%. Així, de Lleida a Cervera, amb una T-10/30 costarà un 63% menys que un abonament 10 de Renfe; o anar de Lleida a Bellpuig, un 25% menys amb una T-Mes comparat amb un abonament mensual de l'operador ferroviari de Rodalies.

La integració dels serveis ferroviaris al sistema tarifari integrat de Lleida suposa una millora en el conjunt del sistema de transport públic de Lleida mitjançant la inclusió al sistema de les relacions entre quinze estacions de les línies R12 i R13-R14 de Rodalies de Catalunya, a més de la línia Lleida - La Pobla de Segur, de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, integrada ja des de l'inici de la integració tarifària (2008) fins a Àger. D'aquesta manera, es completa la integració de tota la xarxa ferroviària existent a l'àrea de Lleida.

El reforç del servei de tren tindrà una segona fase amb la millora dels serveis entre Balaguer i Lleida. Serà al 2016, quan es disposi del nou material mòbil per a l'explotació del servei Lleida-la Pobla de Segur. FGC va adquirir el gener de 2014 dos nous trens, amb capacitat màxima per a 180 viatgers. Està previst que l'empresa que va guanyar el concurs per fabricar-los, Stadler, lliuri les dues noves unitats durant l'últim trimestre de 2015.