S'esfuma el projecte de construcció d'avions no tripulats a Alguaire

La companyia Singular Aircraft busca nous indrets per fabricar drons després que Europa encara no hagi avalat els vols d'aquests aparells | Es preveia que aquest pla generaria 200 llocs de treball fins al 2017

Àlvar Llobet
04 de març del 2015
Actualitzat a les 12:10h
El projecte de Singular Aircraft es va presentar el maig del 2013
El projecte de Singular Aircraft es va presentar el maig del 2013 | Salva Miret

L'Aeroport Lleida-Alguaire no acollirà la construcció de drons tal com estava previst. Així ho ha confirmat a aquest diari la companyia Singular Aircraft, la responsable de tirar endavant aquest programa que es va presentar el 22 de maig de 2013. La firma va fer públic en societat a l'aeroport un prototip d'avió amfibi que no anava tripulat amb la voluntat d'establir-se a la terminal lleidatana per fabricar-los.

L'empresa va assegurar aquell dia que volia aprofitar les instal·lacions de l'aeroport per construir-hi una nau de 20.000 metres quadrats on es muntarien els aparells i s'entregarien als seus clients, un pla que generaria, segons van estimar, uns 200 llocs de treball en quatre anys. Aquesta previsió estava lligada, però, a que la Unió Europea donés els permisos pels vols dels drons al continent, un fet que encara no ha passat i que no es preveu a curt termini.

Davant d'aquesta situació, els responsables de la companyia consultats per NacióLleida asseguren que han deixat aparcat el projecte del Lleida-Alguaire per cercar altres mercats on els avions no tripulats sí estiguin emparats per un marc legal. Luis Carrillo, responsable de Singular Aircraft, ja va alertar durant l'acte de presentació dels drons que això podria passar. La companyia indica que aquest impediment legal no pot ser un impediment per desenvolupar aquests prototips d'avions, que es realitzaran en altres indrets.

Sobre aquesta situació, el delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré, ha admès conèixer la decisió de Singular Aircrafts alhora que ha deixat clar que les institucions poden ajudar i facilitar les eines però no poden liderar aquest projecte ja que "és la companyia qui ha d'impulsar-lo". La companyia va realitzar durant els mesos posteriors a la presentació diverses proves d'aquests avions no tripulats a la terminal lleidatana.