Ros va ordenar al juliol que els radars multessin a 65 quilòmetres per hora

L'alcalde de Lleida va manar a l'intendent de la Guardia Urbana que trametés a Arnó que els radars no sancionessin a menys de 65 quilòmetres per hora i que no fessin fotografies per sota d'aquest límit de velocitat | L'alcalde també va fixar el dia d'inici del funcionament en prova de les màquines

Àlvar Llobet
24 de febrer del 2015
Actualitzat el 23 de desembre a les 2:07h
Àngel Ros va fixar ell mateix els límits de velocitat  Lleida
Àngel Ros va fixar ell mateix els límits de velocitat Lleida | Àlvar Llobet

L'alcalde de Lleida va ordenar personalment els canvis de limitació de velocitat a la ciutat de Lleida el passat 27 de juliol. Així ho acredita un correu electrònic de l'intendent en cap de la Guàrdia Urbana, Josep Ramon Ibarz, enviat el dilluns 28 de juliol de 2014 a Sergi Gimeno, responsable de la secció de mobilitat d'Arnó, l'empresa que va rebre la concessió per instal·lar els radars a la capital del Segrià.

En aquest document al que ha tingut accés NacióLleida, s'hi referencien indicacions que va ordenar el mateix paer en cap per tal que fossin trameses als responsables de la companyia. Així, Ibarz assegura a Gimeno que "el nostre alcalde deixa paleses les ordres que em va trametre ahir a la nit" i que fan referència al límit a partir del qual han de multar els nous radars i al moment en que han de començar a funcionar aquestes màquines en fase de proves.

D'aquesta manera s'hi llegeix com l'intendent assegura que els radars "han de funcionar única i exclusivament a partir de 65 km/h", una indicació que ordena Ros amb l'incís que "sota cap concepte es poden fer fotografies a velocitats inferiors". Aquestes ordres van ser complertes a mitges per Arnó, perquè tot i que els radars van multar a partir del límit marcat per Ros, les màquines van fotografiar tots aquells vehicles que anaven a més de 55 quilòmetres per hora i no a partir de 65, una prohibició expressa de l'alcalde que va ser passada per alt i que ha derivat en la reclamació de 2,3 milions per part de la companyia.

En el segon punt del correu s'hi especifica que "el moment en el qual ha de començar a funcionar en fase de proves el decideix el nostre alcalde", i que és probable que comenci el dia 1 d'agost. Els radars van començar finalment a funcionar en proves el 4 d'agost i a multar 15 dies després, el 19 d'agost.

Fins al moment, l'alcalde de Lleida havia negat que els topalls de velocitats els hagués fixat ell mateix, i assegurava que s'havia tingut en compte un marge de tolerància en els radars "superior a la habitual" sense especificar un límit clar.