Arnó assegura ara que la Paeria va fixar els límits de velocitat sense pactar res

L'empresa concessionària dels radars desmenteix Ros i diu que "mai ha existit un acord" per canviar el topall de velocitat sancionable de 55 a 65 quilòmetres per hora

Àlvar Llobet
30 de gener del 2015
Actualitzat a les 19:53h
Els radars es van instal·lar l'abril passat
Els radars es van instal·lar l'abril passat | Oriol Bosch

L'empresa concessionària dels radars a la ciutat de Lleida, Arnó-Sice, ha desmentit que hagués arribat a un acord amb la Paeria per la modificació dels límits de velocitat. Segons un document que ha fet públic en el ple d'aquest divendres el grup de CiU, l'empresa assegura que "mai ha existit un acord" amb el consistori per canviar els límits de velocitat, fixats en un primer moment a 55 quilòmetres per hora i elevats fins als 65 posteriorment.

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, i la regidora d'Urbanisme, Marta Camps, han assegurat en els darrers dies que aquesta concreció del topall de velocitat es va fer d'acord amb l'empresa "amb reunions i pactes verbals" i que, per tant, no té raó de ser la reclamació de 2,3 milions d'euros que Arnó-Sice ha fet en concepte de multes que no han estat tramitades entre els 55 i els 64 quilòmetres per hora. Segons Camps, "l'acord es va establir en reunions verbals entre l'ajuntament, la Guàrdia Urbana i representants de les dues empreses que formen la UTE", i el límit de velocitat, assegura, es va "confirmar en correus electrònics a posteriori amb l'intendent de la Guàrdia Urbana".

A col·lació del document presentat per CiU, que data del 23 de gener, Camps ha assegurat que la Paeria "estudiarà" aquesta situació i revisarà correus electrònics i actes.

Camps confirma que el límit de velocitat és ara de 65 quilòmetres per hora

En l'atenció a la premsa que s'ha fet després del ple municipal, Camps ha reconegut per primer cop que el límit de velocitat que ara mateix s'aplica a Lleida és de 65 quilòmetres per hora, i ha concretat d'aquesta manera les declaracions que Ros ha fet en els darrers dies quan feia referència a "un ampli marge de tolerància" sense especificar la xifra que marcava el límit.