BiTer convoca una marxa lenta contra la reobertura del trànsit a la Rambla d'Ègara

El col·lectiu ciclista creu que la mesura no servirà per descongestionar els carrers Arquímedes i Galileu

La marxa lenta de ciclistes sortirà de la plaça Ricard Camí
La marxa lenta de ciclistes sortirà de la plaça Ricard Camí | Juanma Peláez
Nació
14 de febrer del 2024
Actualitzat a les 17:08h

El col·lectiu BiTer ha convocat, per aquest divendres 16 de febrer, una marxa lenta de ciclistes per demanar la pacificació dels carrers Arquímedes i Galileu, i alhora mostrar el seu rebuig a la possible reobertura al trànsit de la Rambla d'Ègara. La marxa s'ha convocat a les 19h a la plaça de Ricard Camí.

BiTer denuncia que "ens trobem en un moment crític", i recorda que la ciutat de Terrassa és la ciutat més contaminada de Catalunya, només per darrere del barri de l'Eixample de Barcelona, com demostren les dades de l'últim informe sobre la qualitat de l'aire emès pel Departament d'Acció Climàtica.0

"Al dia següent, ens informen que l'Ajuntament de Terrassa estudia una possible reobertura al trànsit de cotxes i motos per la Rambla d'Ègara per "descongestionar" Galileu i Arquímedes", lamenten, i argumenten que la mesura és un contrasentit, que no només no ajudarà a descongestionar els carrers sinó que "provocarà un efecte crida que farà créixer encara més el volum de trànsit al centre de la ciutat".

Així, el col·lectiu considera que cal que surtin al carrer per denunciar "la involució que està patint la ciutat", en la direcció contrària del que fan altres ciutats de l'Estat i d'arreu d'Europa, "més preocupades per la salut i la seguretat dels nostres infants i gent gran".

Les reivindicacions de BiTer compten amb el suport de la plataforma Salvem Galileu/Arquímedes, que demana al veïnat sumar-se a la marxa amb les pancartes reivindicatives, i durant la manifestació llegiran un manifest per demanar solucions urgents a l'alcalde. Els veïns d'aquests carrers denuncien que fa anys que suporten "una intensitat de trànsit fora de tota lògica", d'uns 20.000 cotxes diaris, que "perjudica greument la salut dels veïns i veïnes".