L'empresa municipal d'aigua de Terrassa es trasllada de seu

A finals d'any Taigua estarà ubicada al barri del segle XX

Imatge de la nova seu de Taigua a Terrassa.
Imatge de la nova seu de Taigua a Terrassa. | Aj. Terrassa
LaTorre
22 de març del 2023
Actualitzat a les 16:11h
Taigua té els dies comptats a la seu situada a carrer de la Societat. L'empresa municipal de Terrassa ha anunciat que abans que acabi l'any es traslladarà a una nau situada al barri del segle XX. En concret, estarà al carrer del Pare Font, 165 on abans hi havia el concessionari de Nissan. 

El canvi arriba una vegada finalitzat el contracte de lloguer amb l’anterior concessionària del servei. En aquest sentit Taigua ha llogat l'espai per 15 anys. Es tracta d'una nau de 3.200 metres quadrats que permetrà ubicar-hi les oficines, el taller, l'aparcament per a la flota de Taigua i la resta d’instal·lacions.

Les obres de rehabilitació interior tenen un termini de quatre mesos i el preu de licitació és d'1,4 milions d'euros. El projecte de reforma contempla adequar aquest immoble amb actuacions estructurals perquè sigui accessible, amb l’adequació dels espais i la instal·lació d’una nova escala interior.

També s’adequaran 2.885 m2 de teulada i s'hi instal·laran plaques fotovoltaiques amb una potència de 14.851 W.
 

Així serà la nova seu de Taigua. Foto: Aj. Terrassa


Taigua va començar a caminar el 10 de desembre de 2018 quan Terrassa es va convertir en una de els primeres ciutats en optar per la gestió directa de l'aigua. Actualment, compta amb una plantilla de 119 persones.

Els compromisos de Taigua:

  1. Incrementar les inversions i millores en les instal·lacions i la xarxa de subministrament per prevenir avaries i pèrdues d’aigua. 
  2. Posar en valor la qualitat de l’aigua de l’aixeta i continuar millorant la seva acceptació com aigua de boca.
  3. Incrementar les polítiques ambientals per afavorir l’estalvi d’aigua i d’energia.
  4. Mantenir estables els preus de l’aigua i ampliar les polítiques socials.
  5. Assegurar la qualitat del servei i l’atenció als usuaris i usuàries.
  6. Incorporar noves tecnologies i modernitzar les eines de gestió del servei.
  7. Posar a disposició d’usuaris i usuàries la informació del servei i dels seus costos amb rigor i transparència.
  8. Impulsar la participació ciutadana i un nou model de governança mitjançant l’Observatori de l’Aigua de Terrassa (OAT).