La
prohibició temporal d’accés dels patinets elèctrics al transport públic de l'Àrea Metropolitana de Barcelona -inclòs servei de bus urbà de Sant Cugat-
no comportarà un augment significatiu dels viatges en cotxe privat, però, per contra, sí que tindrà
"importants conseqüències socials".
Així es desprèn d’un estudi realitzat per l'
ICTA-UAB i el Departament de Geografia de la UAB amb motiu de l’entrada en vigor l’1 de febrer d’aquesta nova regulació adoptada per l’ATM durant els pròxims sis mesos. La investigació, a partir d'una
enquesta a més de 300 usuaris de patinet i transport públic, apunta que només un de cada 10 trajectes que fins ara es feien en patinet es farà a partir d'ara en cotxe privat. De fet, només un 26% dels entrevistats declara tenir accés al cotxe particular.
Així doncs, preguntats per com adaptarien el seu
desplaçament després de la prohibició, més d’un 40% de les persones enquestades van respondre que faria l’etapa que fins ara cobria en patinet elèctric en modes actius (31% caminant i 10% en bicicleta pròpia), un 16% optaria per més transport públic, i només un 9% va declarar que faria el viatge en cotxe.
Més en detall, el
perfil més habitual de persona que fins a l’1 de febrer introduïa el patinet al transport públic era el d’un home (63%) de menys de 40 anys que es desplaça en patinet i transport públic per anar a treballar (84%).
Per altra banda, la majoria dels desplaçaments afectats per aquesta prohibició són desplaçaments realitzats en servei de RENFE Rodalies (60%), seguit de Metro (24%) i autobús (8%) i tenen una escala marcadament metropolitana amb origen o destí fora de Barcelona.